Nastaveni ceskeho prostredi ve FreeBSD a v X Window

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Mon Nov 12 09:00:40 CET 2001

Leo Galambos wrote (2001/11/11):
> BTW: Nekde snad uz existovala nejaka podpora X11/CS pres porty.

Myslite soubory v ftp://ftp.FreeBSD.cz/pub/FreeBSD-local/i18n/old/console/?
Rekl bych, ze vetsina veci je dnes jiz v distribuci a vlastni nastaveni a
doladeni tam take zustava na uzivateli (nepletu-li se).

Leo Galambos wrote (2001/11/11):
> Nejlepsi by asi bylo udelat package nebo aspon neco do portu. Ted resim
> problem s JDEE (JAVA IDE do Emacsu), a docela mi vadi, ze popis je na 3
> stranky a zaboha nemuzu prijit na to, kde je chyba. V takovych pripadech
> by me neco, co tech prikazu "napise" za mne, hodne nadchlo.

Preji hodne stesti. Nicmene jsem se alespon snazil dat nejdulezitejsi
body vzdycky na zacatek sekce, takze pro zakladni funkcnost postacuji
prvni dva body ze systemove konzoly a tri (kdyz vynecham i TrueType)
body pro X Window v novejsich distribucich - to uz nezni tak
spatne, ne? ;-)

Petr Holub wrote (2001/11/11):
> vybrat nekde jazyk a ono mu to nastavi (teda takhle nejen mu
> ale asi vsem) ceske prostredi (ja vim, iXy jsou problem atd.).

Problem je i s konzolou. V sysinstalu uz sice je mozne nastavit
cesky font a ceskou klavesnici (klavesnice je asi zatim jen
v -currentu), ale stejne musi administrator obe nastaveni delat
rucne a musi o nich vedet a nevim o tom, ze by sysinstall umel
nekam doplnit i nazev lokalizace do profilu - a to uz nevidim jen tak.

> Nebo to zkusit obsit nejakym skriptem, ktery se to uzivateli
> pokusi udelat sam... Myslim, ze ten navod uz je za tu dobu
> naprosto dokonaly, akorat ze si ho vzdycky nekdo precte
> nejak neporadne (tak jak ja pred chvili ten azziho mail :-( ).

Zatim nejschudnejsi cestou je asi rozsirit skript ISO8859-2-bdf.INSTALL.
Pokud neco takoveho bude, neni problem z neho vyrobit port a pak
by se dalo treba uvazovat i o tom, ze by se neco podobneho mohlo
spoustet primo pri instalaci - to by mozna mohlo projit. Takze jestli
nekdo ma cas, muzete zkusit ten skript rozsirit, nebo me treba nekdy
zase popadne skriptovaci silenstvi a neco dopisu :-)

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science