pripojeni k win XP

Vladimir Tyman Vladimir.Tyman at i.cz
Tue Oct 16 10:42:25 CEST 2001

azzi at centrum.cz wrote:

> Dobry den
>
> mate nekdo zkusenosti s pripojenim disku ze vzdalenych win XP
>
> v bsd je za timto ucelem pokud tusim prikaz "slight"
>
> pouzivam takto
> sudo shlight //vepper/C /mnt/vepper/ -U vepper -P ***
>
> bohuzel ackoli mi pod Openbsd fungoval pri pripojovani k NT4.0
> ted v freebsd a pri pripojovani na XP vraci toto
>
> error connecting to server: [1] Operation not permitted

Nebude problem v pouzivani sudo? Chova se to stejne i v rootove session?
Ja sam jsem to proti XP nezkousel, ale proti NT 4, Win9x ano a je to bez
problemu. Nyni pouzivam smbfs viz nize.

> v XP bratr ale vse peclive nastavil [spise vice :-) otevrel a povolil pristup]
>
> je ve freebsd jeste nejaka jina moznost jak se pripojit k vzdalnemu win systemu.

Jiz delsi dobu existuje pro FreeBSD obdoba Linuxoveho smbfs - kernelovy modul smbfs nyni
v 1.4.1. Od release 4.4 je jiz tento modul soucasti base systemu.
Viz. http://www.freebsd.org/releases/4.4R/relnotes-i386.html
Staci mit v kernel configu nasledujici radky:

options         NETSMB                  #SMB/CIFS requester
options         NETSMBCRYPTO            #encrypted password support for SMB
options         LIBMCHAIN               #mbuf management library
options         LIBICONV                #Kernel side iconv library

ty posledni dva tam jsou pro podporu prekodovavani znakovych sad (CP1250-Iso Latin2 atd.).
Po prekladu zkontrolujte, zda mate opravdu v /modules smbf.ko a libmchain.ko a
do /boot/loader.conf pridate aby se nahraval tento modul pri startu:
smbfs_load="YES"
prestarujete a muzete ho zacit pouzivat (nebo ho loadnete hned rucne).

Pro praci se pouziva bud prikaz smbutil nebo lepe konfiguracni soubor
nsmb.conf a ktery najdete po instalaci portu v /usr/local/etc, v nem je take popsana syntaxe
pro pouziti.

> slight je totiz jeste decko a pokud vim tak nedela logy.
>
> mate zkusenosti.. diky Petr Michalec

Zdravi

--

Vladimir Tyman