Jak nabootovat BSD, inst. nad 1023 cylindr

Keklak Peter 01 pkeklak at vozp.cz
Thu Apr 26 11:42:44 CEST 2001

Dekuji, odskousim, ja to mam na notebooku, ktery nemam tady v praci. Tady
jedu na normalni masine, stolni PC a s bootovanim problemy nemam, BSD je
nainstalovano na celem disku. Jenze na notebooku mam jeste pracovni windows
2000, a potreboval jsem tam nainstalovat BSD, kvuli odskouseni nejakych
veci, ktere za normalniho provozu delat nejde. Kdyz jsem si PQ magicem
zmensil disk, zjistil jsem, ze to vlastne fungovat nebude. Dnes vecer to
vyzkousim a napisu co a jak. Jinak, myslite si, ze jiny boot manager, nez je
osbs beta to bude umet ? To jsem nevedel, ze je z roku 93, ale bylo me to
divne, ze je porad v betaverzi :-)

Dekuji moc

Keklak Peter, NET Administrator VoZP
Drahobejlova 1404/4
P.O. box 1
190 03 Praha 9 Ceska Republika
tel.:+42 (0)2 6631 1911
mailto:pkeklak at vozp.cz
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Best web: http://www.enya.com

Keklak Peter 01 wrote (2001/04/26):
> ja teda predpokladam, ze se toto zpusti z command promptu v nabootovanem
> osbsbeta, ktery je na CD ? Asi blbost, ze ano.

No, nejak jsem znejistel, takze ted pisu jen domnenky, ktere by snad
mohly byt obcas i pravda ;-):

* Ten osbsbeta je asi z roku 1993. Sice ho pouzivam, ale nemyslim si,
  ze by umel nad 1023 valcu. Jeho vyvoj pokracuje dal a velke disky uz
  bootovat umi, ale uz se jedna o komercni produkt. Exituji take grub
  a podobne zavadece, ty jsem ovsem jeste nezkousel. V dalsich urovnich
  zavadeni systemu uz by snad prekazky byt nemely.

* Dulezite je dostat se do prikazoveho radku. Urcite je mozne pouzit
  primo instalacni CD nebo bootovaci nebo zachranne diskety
  (FreeBSD/releases/i386/4.3-RELEASE/floppies/: [kern|fixit] + mfsroot).
  Pak se prepnout Alt+F? nebo prerusit instalacni program. Nejak
  se do promptu dostavam a nic jineho urcite nepouzivam. Pak uz je
  mozne dat mount disku a jelikoz root nebude root, treba jeste
  bude nutne pouzit -b /.../boot/boot0.

Jak to vypada ted?

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science