nemohu spustit micd

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Aug 31 14:12:41 CEST 2000

Jaroslav Lukesh wrote (2000/08/31):
> Diky moc, ale porad se to na mne zlobi:

Alespon mate pouceni pro priste ;-)

Ale vazne - vzdy je preci nutne uvadet verzi systemu i vsech
aplikaci a odkud co pochazi. Usetrite tim nejen svuj cas, ale
hlavne vsech ostatnich, kteri se Vam snazi pomoci.

> /usr/libexec/ld-elf.so.1: Shared object "libncurses.so.5" not found

FreeBSD 3.X obsahuje libncurses.so.3 primo v systemu. V portech je
novejsi libncurses.so.4, ktera ale vznikla jen z duvodu zachovani zpetne
kompatibility, aby nektere aplikace z portu mohly fungovat s novejsimi
ncurses a v 3.X zustaly starsi ncurses. FreeBSD 4.X uz obsahuje
nejnovejsi libncurses.so.5 - a opet primo v systemu.

> a to i pote, co jsem tam provedl portovou instalaci midc i ncurses-4.2

Pokud instalace midc nevyzaduje zadnou zavislost na jinem portu hned
pri instalaci, nema smysl se snazit instalovat chybejici knihovny
z portu (pokud tedy neni v balicich chyba).

> Kdyz jsem projel disk findem, tak mi nasel jen libncurses.so.4
> Jak tam dostat *.5, nebo nejaky postarsi midc, co by mu nevadilo *.4

Zkusim hadat: Mate FreeBSD 3.X? Pokud to neni nejnovejsi 3.5, instalujte
nejdriv z packages-3-stable balik misc/3Xupgrade-2000.02.02.tgz, kde X je
verze Vaseho systemu (34upgr... je i pro FreeBSD 3.3). Potom smazte port
ncurses i midc a zkuste z packages-3-stable nainstalovat balik
misc/mc-4.5.51.tgz.

> PS. Velmi se mi tento portovy zpusob libi (bezpecnost...). Zajimalo by mne
> jen, co se stane, kdyz nenajde na zadnem ftpku zdrojaky...? Ncurses mi to

A ted jsem uplne mimo: Baliky jste kompiloval nebo jste je stahoval
jiz prekompilovane? Hlaska uvedena nahore ukazuje na kompilovany
balik. Tady ale pisete o zdrojacich a nejspis tedy i o prekladu.
Jenze pak nechapu, jak je mozne neco prelozit, aniz by pri prekladu
nebyla k dispozici nejaka knihovna. ???

> stahlo az z freebsd.org, pricemz predpokladam, ze je az na posledmin miste
> v seznamu.

Neni-li zdrojovy balik, je to proste smula. Balik se nezkompiluje.
Tato situace ale prakticky nenastava: Bud jsou baliky jeste na master
serverech nebo uz byly pretazeny na ftp.FreeBSD.org a odtud na prislusne
mirrory. Tj. kdo ma rychle linky na TEN, neni od veci do /etc/make.conf
pridat "MASTER_SITE_OVERRIDE=ftp://ftp.freebsd.cz/pub/FreeBSD/ports\
/distfiles/${DIST_SUBDIR}/". Chybejici baliky bud odhaluji sami uzivatele,
nebo specialni kompilovaci stroje, ktere jedou nepretrzite a preklady
stale testuji. Ja osobne ale na nedostupnost nejakeho baliku narazim
jen vyjimecne (nejcasteji je to jen zapomenuta aktualizace md5 v CVS)
a proti neustalym vypadkum na TENu trvajicim jiz nekolik mesicu v uzlu
-pip- je to jen zcela zanedbatelny problem...

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science