problem s cestinou - poradite, prosim ?

Jan Pechanec pechy at hp735.cvut.cz
Thu Feb 17 17:04:51 CET 2000

On Thu, 17 Feb 2000, Cejka Rudolf wrote:

>Jo - tohle jsou jen kroky pro prizpusobeni X Window. Jeste je potreba
>udelat kroky pro instalaci ceskych locales - je to nekde u pocestovani
>konzoly. Co se divam do admin.txt, tak by melo stacit toto:
>
>unzip -X user.zip usr/share/locale/{cs,cs_CZ,cs_CZ.ISO_8859-2/*} -d /
>
>a treba do /etc/profile pridat toto:
>
>LANG=cs; export LANG

	kamarad pry toto nema a muze psat cesky ve vimu, spusteneho z
csxterm. kazdopadne ja to nastavil, jak je uvedeno nahore, a ted muzu
pouzivat kompletne mrtvou klavesu ve vimu i v samotnem bash.

	ALE, porad mi nefunguje horni rada. dival jsem se do
app-defaults/XTerm, co vsechno muzu, a opravdu mi funguje
Ctrl+Esc+xxx, alt+<pismeno> mi dava ruzny pismena s diakritikou atd,
ceske lokales skutecne mam, protoze i ``date'' mi ted pise cesky (a
spravne).

	admin od r. cejky je dobry, ale ty patche nejsou z 3.3, takze
napriklad xfree patchuju rucne a jak jsem zjistil, zalezi na tom, kam
to presne dam (i v ramci sekce ``grp:''). v jeho user.zip tento soubor
neni, takze nevim, jak to ma opravdu byt.

	kolega mi rikal, ze mel podobne problemy v linuxu, kde mu
treba nesly prvni 4 horni klavesy. ale tady je vsechno, jak se mi zda,
v XTerm natvrdo prepsany, tak nevim...

	diky za kazdou radu. honza.

--
Jan PECHANEC <pechy at hp735.cvut.cz>, http://pechy.civ.cvut.cz
Supercomputing Center CTU, Zikova 4, Praha 6, 166 35, Czech Republic