problem s cestinou - poradite, prosim ?

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Feb 17 15:42:54 CET 2000

Martin Machacek wrote (2000/02/17):
> 4.0 jsem zatim nezousel. Docela by mne zajimalo co "vsechno" bude v podpore
> narodnich jazyku jinak? Mohl bys aspon naznacit :-) ?

"vsechno" je samozrejme relativni. Hlavni rozdil by mel byt v tom,
ze zakladni system bude cesky lokalizovan primo po instalaci.

Navic pribyde plna podpora ACS (cons25l2), dva tvary nazvu mesicu,
moznost zmeny znaku kurzoru mysi pres vidcontrol aby se nekryly
s ceskymi znaky a ja nevim co jeste.

Navaznost na X Window zustane zatim stejna - ale chtel bych aspon dosahnout
toho, aby stacilo jen pridat fonty, trochu vylepsit klavesnici a dost
(bez uprav locale.alias).

Zmena bude v tom, ze uz nebude dobre pouzivat "cs" nebo "cs_CZ" pro
LANG a LC_* - jen "cs_CZ.ISO_8859-2". Kdo bude touzit po "cs" nebo
"cs_CZ", bude si muset rucne pridat symlink do /usr/share/locale sam (asi).

> Sqely! Out-of-the-box podpora pro ceske locales by byla vyborna vec!

Bohuzel je problem s ceskymi fonty pro X Window - pouzivam biznetovske,
ale o package/port jsem se zatim nesnazil, protoze nevim, jestli by mi
vyrobci dali souhlas a volny download asi nepovoluji. Navic mam dojem,
ze nove XFree 4 by melo mit ceske fonty primo v sobe (jeste jsem nemel
cas si to overit), takze by to stejne byla zbytecna ztrata casu.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science