OT: CD FreeBSD

Martin Machacek mm at i.cz
Thu Sep 9 12:45:29 CEST 1999

On 09-Sep-99 Jan Satko wrote:
> Nemusite mat pocity. Staci si precitat, ze osm pisal, ze nie.

Omlouvam se, zpravy jsem si neukladal ...

> Ale zaujimalo by ma ako sa kompiluje kernel na *BSD.

Konfigurace jadra (pro system s Intel procesorem - a vse co dale popsuji plati
pro FreeBSD na jinych BSD mohou byt nepatrne odlisnosti) je v adresari
/usr/src/sys/i386/conf. Defaultne po instalaci zde naleznete dve konfigurace,
GENERIC a LINT. GENERIC je konfigurace "generickeho" jadra, ktere je
nabootovano po instalaci. LINT neni ve skutecnosti "funkcni" konfigurace, ale
pouze vzor, ktery obsahuje (skoro) vsechny konfiguracni moznosti. Takze, kdyz
chcete vytvorit vlastni konfiguraci jadra, jeden z moznych postupu je
okopirovat GENERIC do jineho souboru (napr. MOJE) a soubor upravit podle
potreby (eventuelne s pouzitim vzoru v LINT). Je potreba davat pozor na
to, ze mezi nekterymi parametry a zarizenimi existuji souvislosti a bez
nekterych zarizeni je vysledny system v podstate nepouzitelny. Nasledne je
potreba spustit utilitu config, tedy zadat (v adresari /usr/src/sys/i386):

config MOJE

Tim se vytvori adresar /usr/src/sys/compile/MOJE, kam se nakopiruji nezbytne
zdrojove soubory pro kompilaci jadra. Prejdete do tohoto adresare (cd
/usr/src/sys/compile/MOJE) a zadate:

make depend

(tim se zjisti a zkonfiguruji nezbytne vazby pro kompilaci)

make

(tim se zkompiluje nove jadro, ktere se octne v souboru "kernel" v tomto
adresari)

Nove jadro muzete nainstalovat pomoci:

make install

(tim se prenese do souboru /kernel a stare jadro se okopiruje na /kernel.old).

No, a zbyva uz jen prebootovat a bezite s novym jadrem.

> To je samozrejme pravda. Len mi ide o to, ze mi staci zasah do /proc napr
> cez echo a vec je vybavena.

Zda se mi, ze pletete dohromady dve urovne konfigurace jadra:

1) konfiguraci jadra po strance zaclenenych modulu (napr. driveru),
2) konfiguraci parametru beziciho jadra.

1) se na Linuxu i BSD dela kompilaci jadra nebo zavadenim kernel modulu (na
   FreeBSD prikaz kldload). Pres /proc ani sysctl se neda do jadra pridat zadny
   driver ani jina funkcnost, lze pouze aktivovat neco co uz v jadre je.
2) lze ovlivnit pres sysctl a /proc. Nicmene nedetekovana zarizeni
   ani pres /proc ani pres sysctl privest k zivotu nelze.

> Ale hlavny dovod preco sa mi viac paci /proc je
> preto, ze tam najde clovek vsetko. Kdezto ako ste uz uviedli sysctl toho
> vela neposkytuje.

No, zalezi na tom co si pod tim "vsechno" predstavujete. Ani jeden ze zpusobu
neposkytuje "vsechny" informace o stavu jadra, tim mene je umoznuje menit.
Neodvazim se trvdit, ktery z obou interfacu toho poskytuje vic nebom ktery
poskytuje "uzitecnejsi" informace.

> A preto ho pouziva aj freebsd :-)

Bohuzel i do *BSD tento spatny napad pronikl ... Zdaleka ne vse v *BSD je
bezchybne a nekonecne dokonale a ani si nejsem vedom, ze bych neco takoveho
nekdy tvrdil. Nicmene, take bych netvrdil, ze BSD /proc filesystem "pouziva".
Ono ho "ma" (dava k dispozici uzivatelum), ale ve skutecnosti ho vubec pri behu
nepotrebuje (pokud tedy vim - byl bych rad, kdyby me nekdo opravil, pokud to
neni pravda). Urcite vim, ze NetBSD /proc vubec nepouziva, protoze defaultni
instalace ho ani nemontuje.

> Ved o tom hovorim. Ze ani /proc ani terajsi stav sysctl nie je dobry.
> Chcelo by to nieco medzi tym. Zalezi na cloveku co mu viacej vyhovuje a k
> tomu prilipne. Ja osobne by som bral kompromis a nechce sa mi tu s vami
> hadat.

Nemam pocit, ze bychom se hadali. Vy ano?. Domnival jsem se,
ze diskutujeme :-)

> Preco sa hned branite protiotazkou. Stve vas, ze ste nemali pravdu ?

Ale, ja se vubec nebranim. Ostatne ani nevim, cemu bych se mel branit. Ja jsem
se ptal, zdali z /proc lze na Linuxu pro nedetekovana zarizeni zjistit nejakou
informaci, ktera napomuze tomu, abych provedl konfiguracni zmenu, ktera
zajisti, ze budpu detekovana. Ptal jsem se, protoze to opravdu nevim (Linux
pouzivam pomerne zridka) a zajima me to. Momentalne si to ani nemam kde
vyzkouset. Jo a pokud jsem se mylil, coz je jiste mozne, tak me to spis mrzi
nez stve. Ostatne mylim se tak casto, ze kdyby me kazdy omyl mel stvat, tak
bych uz asi davno chcipnul vzteky.

> Zabudnite uz na to.

Nu, dobra... Howgh.

        Martin