OT: CD FreeBSD

Jan Satko satko at quanto.uniag.sk
Thu Sep 9 11:33:58 CEST 1999

> To samozrejme neni ani trochu pravda!
> Domnivam se, ze jsem uz vysvetloval proc.

Hm. Nebodaj existuje aj nejaka ina utilita napr na zapnutia routovania (ip
forwarding) ?

> Presne to same je mozne i s *BSD a jiz jsem rikal, ze si dokonce myslim, ze
> moznosti na strane *BSD jsou ve skutecnosti v nekterych ohledech vetsi nez na
> strane Linuxu. Zkousel jste nekdy kompilovat jadro na nekterem *BSD?
> Mam takovy pocit, ze ne, protoze jinak byste o tom musel vedet.

Nemusite mat pocity. Staci si precitat, ze osm pisal, ze nie.
Ale zaujimalo by ma ako sa kompiluje kernel na *BSD.

> No, pokud danou "vec" nema pritomnou v jadre a nebo dynamicky prilinkovanou do
> jadra jako kernel modul, tak pres /proc s tim nic neudela
> (protoze vlastne nema s cim - konfigurace nepritomneho kodu se meni
> spatne).

To je samozrejme pravda. Len mi ide o to, ze mi staci zasah do /proc napr
cez echo a vec je vybavena. Ale mate pravdu, skompilujem si kernel a potom
sa mozme bavit dalej. Ale hlavny dovod preco sa mi viac paci /proc je
preto, ze tam najde clovek vsetko. Kdezto ako ste uz uviedli sysctl toho
vela neposkytuje.

> Donivam se (a nejsem sam), ze /proc filesystem je koncepcne spatne reseni.

A preto ho pouziva aj freebsd :-)

> Nicmene, soucasny stav sysctl v typickem *BSD systemu take neni dobry, protoze
> nelze konfigurovat vse, co by bylo zapotrebi. Nicmene, sysctl jako rozhrani
> pro ziskavani informaci z jadra respektive pro konfiguraci parametru
> jadra za behu, je (dle meho nazoru) koncepcne dobry a je jen otazkou
> casu, kdy bude poskytovat vsechny potrebne informace a konfiguracni
> parametry.

Ved o tom hovorim. Ze ani /proc ani terajsi stav sysctl nie je dobry.
Chcelo by to nieco medzi tym. Zalezi na cloveku co mu viacej vyhovuje a k
tomu prilipne. Ja osobne by som bral kompromis a nechce sa mi tu s vami
hadat.

> No, dobre a k cemu Vam to bylo? Pomohlo Vam to nejak ji rozebehnout?

Preco sa hned branite protiotazkou. Stve vas, ze ste nemali pravdu ?
Zabudnite uz na to.

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{    satko at spu.sk        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }