OT: CD FreeBSD

Martin Machacek mm at i.cz
Thu Sep 9 10:52:38 CEST 1999

On 09-Sep-99 Jan Satko wrote:
> No co sa tyka pamate a tych programom co nieco vycitavaju s pamate a ze
> som hovoril o dev ...tak mozno ste nepochopili, ze som narazal na
> /dev/kmem.

Aha. No, ono v /dev je i mnoho jinych device souboru a nejak mi nedoslo, ze
myslite zrovna /dev/kmem.

> To je ta vasa pamat. Sysctl je dobra hracka, skoda ze len
> jedina s ktorou sa da narabat aby ste nieco v jadre dosiahli.

To samozrejme neni ani trochu pravda! Domnivam se, ze jsem uz vysvetloval proc.

> A prave na tom som myslel, ze linux nemusi mat velke jadro podporujuce
> vsetko a cez sysctl zapinat a vypinat, ale kto co chce si skompiluje.

Presne to same je mozne i s *BSD a jiz jsem rikal, ze si dokonce myslim, ze
moznosti na strane *BSD jsou ve skutecnosti v nekterych ohledech vetsi nez na
strane Linuxu. Zkousel jste nekdy kompilovat jadro na nekterem *BSD? Mam takovy
pocit, ze ne, protoze jinak byste o tom musel vedet.

> Pripadne si moze aj rucne zapnut cez /proc.

No, pokud danou "vec" nema pritomnou v jadre a nebo dynamicky prilinkovanou do
jadra jako kernel modul, tak pres /proc s tim nic neudela (protoze vlastne nema
s cim - konfigurace nepritomneho kodu se meni spatne).

> Nevravim, ze /proc je teraz uplne dobre poriesene. Urcite , ze by ho
> chcelo trosku okresat a prerobit utility aby neboli na nom zavisle.
> Cize spravovat jadro cez sysctl. Ale takisto nie som spokojny ako je to
> poriesene u *BSD.

Donivam se (a nejsem sam), ze /proc filesystem je koncepcne spatne reseni.
Nicmene, soucasny stav sysctl v typickem *BSD systemu take neni dobry, protoze
nelze konfigurovat vse, co by bylo zapotrebi. Nicmene, sysctl jako rozhrani pro
ziskavani informaci z jadra respektive pro konfiguraci parametru jadra za behu,
je (dle meho nazoru) koncepcne dobry a je jen otazkou casu, kdy bude poskytovat
vsechny potrebne informace a konfiguracni parametry.

> Co sa tyka tej sietovky nebudem oponovat, pretoze nemam dokaz. Ale mozem
> povedat, ze napr. zvukovka nenabehla (nefunguvala) a v /procn som si ju
> nasiel.

No, dobre a k cemu Vam to bylo? Pomohlo Vam to nejak ji rozebehnout?

        Martin

---
[PGP KeyID F3F409C4]