/etc/rc.conf

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Sun Feb 21 02:15:32 CET 1999

On Sat, 20 Feb 1999, Ondra Koutek wrote:

> [...]
> Docela by me zajimalo, proc pri pouziti prednastaveneho
> /etc/defaults/rc.conf  samozrejme upraveneho podle mych potreb mi pri
> bootovani pri pokusu o cteni tohodle souboru v okamziku kdy se maji
> nastavovat sitove cesty pocitac na nejakou dobu zmrzne a potom vypise
> nejakou chybu s file descriptors. Potom uz se do systemu dostanu jen v
> monouzivatelskem rezimu a jen na /.
> Jak na potvoru je / v rezimu read only a ja nemuzu nadale /etc/rc.conf
> opravovat.
>
> Proto ze ptam
> 1) nevite nekdo co muze podivne chovani /etc/rc.conf zpusobovat?

Uz jsem ti preci psal, aby sis prostudoval /etc/rc a
/etc/default/rc.conf. Neni zdrave stale spolehat na konferenci ;-).

Proste si udelal ten _nesmysl_, ze si zkopiroval
/etc/default/rc.conf na /etc/rc.conf. Kdyby sis oba vyse uvedene
skripty prohledl, jednoduse zjistis, ze pokud existuje
/etc/default/rc.conf tak ho /etc/rc spusti, jinak pusti
/etc/rc.conf. /etc/default/rc.conf po nastaveni vsech moznych
i nemoznych promennych projizdi promennou $rc_conf_files a postupne
spousti vsechny dalsi rc.conf skripty. V teto promenne je ale
defaultne i /etc/rc.conf, takze /etc/dafault/rc.conf spusti
/etc/rc.conf a ten, protoze inkriminovane casti jsou stejne, tak
opet spusti /etc/rc.conf a zacne ti to cyklit.

Takze vykill z /etc/rc.conf tu posledni cast, ktera projizdi
$rc_conf_files.

> 2) co mam delat, kdyz se do podobne situace dostanu. Jak se da udelat
> bootovaci disketa, ze ktere bych si pripadne mohl namountit ostatni svazky v
> r/w a opravovat problem?

V tomto pripade single user mod staci. Pri problemech se samotnym
kernelem lze jednoduse pri bootu pustit originalni kernel.GENERIC.
Ve vaznych pripadech je asi nejjednodussi nabootit instalacni CD
nebo FD a spustit v menu Index Emergency shell.

Jarda

PS: Zkus v single user rezimu zadat 'mount /'.