novy server

Miroslav Kes mira at rockwell.cz
Wed Jul 22 14:25:39 CEST 1998

Ladislav Kostal wrote:

> Zdravim,
>
> Prave ideme u nas vo vypoctovom kupovat novy server (pravdaze FreeBSD :).
> Problem je vybrat do neho dobre komponenty. Chcel som tam SCSI Wide disk,
> ale potom som sa dozvedel, ze tam zas nezapojim SCSI Fast CDROM, jedine ze
> by som mal taky radic co podporuje obidve normy. Nevie niekto o nejakej
> CDROM, ktora je Wide ? Alebo co by ste odporucali ? Aky radic ?
> Rozmyslal som na diskom IBM SCSI nejakych 4.3 GB, kartou Matrox Millenium
> 4 MB. Neviem sa rozhodnut aku zakladnu dosku (teda chipset je jasny - BX,
> [...]

No, tuhle operaci jsme ted take absolvovali. Rozhodne se nemohu
prohlasovat za kvalifikovaneho odbornika na nakup hardware. Spise jsme
meli stejne jako ty urcite predstavy co bychom asi tak chteli a na
nekolik kol jsme spolu s dodavatelem (Vikomt) dospeli k vysledne
konfiguraci. Sestava vychazi z jejich modelu Attacus CX
MB: Microstar ATX
CPU: Intel Pentium II 266 MHz
64MB RAM
radic: AHA 2940 U2W
disky: 2x Seagate ST 39173LW (9GB), 1x Seagate ST 32272W (2GB)
SCSI CD changer Nakamichi MJ 5.16 (pro 5 CDecek)
SVGA: ATI 3D Charge RAM 2MB
sit: 3C905B 10/100 TP

Cele to vyslo bez monitoru asi na 100 000 Kc

Mam na tom FreeBSD 2.2. -stable a po te co jsem si asi dva tydny hral s
tim radicem to chodi bez problemu az na tu sitovou kartu, ktera zatim
neni podporovana v te verzi B - ale slibuji, ze by v dohledne dobe byt
mela. Zatim tam mam jinou, starsi, NE 2000 compatible.

Jak je to s tim Ultra2 radicem.
Z tech tri disku, jsou ty 9GB Ultra2Wide (80MB/s)a ten 2GB (na kterem
mam system) je UltraWide (40MB/s). Nejmensi, ktery Seagate vyrabi v
provedeni Ultra2Wide je asi 4GB, takze bys o nem mohl uvazovat.
2.2.6 Release (CDROM) ten U2W radic jako takovy nepodporuje. Ovsem
pracuje se na zcela nove SCSI implementaci, ktera je odkazovana jako
CAM. Da se ziskat na ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/cam/ . Myslim, ze
na freebsd.cz je taky.
Tu instalaci jsem delal trochu pres ruku, ale jinak to asi neslo. Na
vyuzil jsem IDE radic, ktery byl primo na motherboardu. Pridal jsem
jeden IDE disk a na ten jsem nainstaloval 2.2.6 . Pak pomoci CVSUP jsem
upgradoval na -stable abych srovnal zdrojaky s datem, ke kteremu byl
vypusten ten CAM snapshot, aplikoval CAM jako patch a ziskal bezici
instalaci, ktera uz videla ten radic i propojene disky. Nasledne jsem
nainstaloval FreeBSD na ten spravny SCSI disk a ten IDE zase odpojil.
Docela jsem se na tom diky nekolika vlastnim prehmatum vyblbnul.
Detaily ale nema cenu popisovat protoze ted se to da udelat jednoduseji.
Na tom URL je ted uz primo distribuce pro -stable i -current takze si
udelas bootovaci disketu a zbytek je klasika akorat, ze to cele
instalujes z Internetu coz nemusi byt nejrychlejsi.
Chodi to (spolu se Sambou) jako server pekne (coz je u FreeBSD taky
klasika, ze ?).

Jeste k tomu radici. Ma 3 konektory jeden Ultra2Wide (68 pin) a dva
UltraWide (68 pin a 50 pin) (az 15 zarizeni celkem) takze bys nemel mit
problemy s pripojenim jinych zarizeni. Ten nas pocitac ma pouzity
vsechny tri.

Snad ti to da nejakou inspiraci.

Mira
|                     Miroslav Kes                        |
| Rockwell Automation Ltd.   | tel.:   (+420) 2 2425 6913 |
| Research Center Prague     | fax:    (+420) 2 250467    |
| Americka 22                | e-mail: mira at rockwell.cz   |
| 120 00 Praha 2 - Vinohrady |                            |
| Czech Republic             |                            |