routing

Martin Machacek martin at eunet.cz
Thu Jul 2 15:03:07 CEST 1998

> Mam dotaz ohledne statickyho routovani.
> Pred nedavnem nam provider zmenil IP asresu pevny linky.
> Jedeme pres PPP takze jsem to IP musel zmenit akorat tam.

Jake ppp pouzivas (pppd nebo user level ppp)? Ma ten stroj jeste nejake jine
sitove rozhrazi (napr. ethernet)? V pripade, ze ano, jak je to rozhrani
adresovane?

Jinak ppp (jak pppd, tak user level ppp) umi nastavit adresu i default route
samo po navazani spojeni. Musi se mu to spravne napsat v konfiguraci a pro
prirazeni IP adresy zalezi i na konfiguraci na druhe strane.

> Ale jelikoz nepouzivam ROUTED (mame malou sit a neni to potreba),

to delas urcite dobre...

> tak mi pri kazdym rebootu SQUID neumel pouzivat tu nasi novou adresu

To mohlo byt tim, ze squid se pustil driv nez se ppp stacilo spojit a nastavit
adresu. Tomu by slo eventuelne predejit tim, ze adresu si nastavis sam
ifconfigem bud na ppp0 (pokud pouzivas pppd) nebo na tun0 (pokud pouzivas user
level ppp). Alternativne by to slo resit tak, ze by se squid spoustel az po te
co ppp navaze spojeni, tedy u user level ppp pomoci !bg
<prikaz_pro_spusteni_squidu> v /etc/ppp/ppp.linkup. U pppd ze scriptu
/etc/ppp/ip-up. To rucni nastaveni adresy je jednodussi, ale musi se to rucne
menit pokazde, kdyz provider zmeni adresu vaseho ppp linku. Jo, to pousteni
squidu z /etc/ppp/ppp/linkup resp. z /etc/ip-up jsem nikdy nezkousel :-).

> (ani sem ji neopingnul) a musel sem vzdycky napsat:
> route add 195.146.96.238 127.0.0.1
> a pak uz to jelo OK
> jinak mi SQUID hlasil ze nemuze najit port na kterym je pripojenej k
> internetu (neco v tom smyslu)

Bylo by docela zajimavy vedet co presne hlasil.

> Ted jsem to vyresil tak, ze jsem zapnul ROUTED, rebootoval
> a pak ho opet vypnul a znovu rebootoval :-)))

A to neco vyresilo?

> SQUID uz jede OK, ale stejne kdyz dam ping 195.146.96.238, tak se to
> tvari jako ze to tam nejde pingnout

Mohl bys poslat vypis z netstat -ni a netstat -rn?

> nevite kde bych mel jeste co zmenit aby to kompletne fungovalo ???
>

> jo a pak mi to obcas jeste napise:
> arplookup 0.0.0.0 failed: host is not on local network

Ted me napadlo, jakou adresu ma ten stroj v DNS pro svoje jmeno. Tedy co se ti
vrati, kdyz napises hostname | nslookup? Jo a taky co mas v /etc/hosts?

> taky nevim co s tim ...

Tak tedy mas nekolik napadu, snad ti budou k necemu dobry ...
--
	Martin

---
[PGP KeyID 00F9E4BD]