routing

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Tue Jul 7 15:55:59 CEST 1998

On  2 Jul 98 at 19:42, Tomas TPS Ulej wrote:

> pripadne ak je nutne nastavovat viac routov tak napr doplnenim do suboru
> rc.local v strukture:
>
> /sbin/route add 195.146.96.238 127.0.0.1
> /sbin/route add default 195.146.96.238

    FreeBSD a /etc/rc.conf ma pripraveny mechanismus i na (takrka)
nekonecny pocet statickych routovacich zaznamu. Funguje to podobne jako
nastavovani iterface. Neni tedy nutne pouzivat rc.local (ktery se navic
interpretuje relativne pozde, takze by se mohly nerozjet daemoni, jejichz
rozjezd je zavisly na funkcni konfiguraci site)

Polozka static_routes obsahuje jejich seznam (podobne jako
network_interfaces pro sitove interface) a pak uz je tam jen rada zaznamu
route_${jmeno_route}=" .... " (podobne jako je u sitovych rozhrani
ifconfig_${jmeno_interface}).

Takze vyse zminene "rc_local" zaznamy by v dikci rc_conf byly zapsany takto:
--------------
default_router 195.149.96.238
static_routes="mysterious"
route_mysterious="195.146.96.238 127.0.0.1"

    Kazdopadne vyse citovana routovaci politika je velmi zvlastni a
predpokladam, ze slouzila jen jako demonstracni priklad bez realneho
vyznamu ...

                                                        Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz