Pokus a dotaz

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Mon May 4 19:05:32 CEST 1998

On  4 May 98 at 17:26, Cejka Rudolf wrote:

> na tom necem bych mel stavet diplomku. No nic. Jde mi ale o to, ze v
> posledni dobe se snazi spousta lidi provadet lokalizace. Mozna by take
> nekdo mohl necim prispet, nebo ne? (Ja ted zapasim s uplne necim jinym...

    Nejspis ano, proc ne ...
    Nejlepsi je podivat se, kdo z tech teamu je nejnadejnejsi a dohodnout
se s nimi, coz je jedna moznost, nebo pokud chces udelat lokalizaci sam,
tak je potreba se dohodnout nejlepe s nekterym koordinatorem, jestli to
zaradi do standartni dostribuce. Ale ja uz jsem locales i fonty videl a
myslim, ze i fonty (ostatne, nejde o ceske fonty ale o ISO-8859-2 fonty),
takze vyhozena namaha to nebude jen pokud je to lepsi nez existujici.

> Jsou na FreeBSD tady jen spravci, nebo i nadseni silenci?

    Nevim, jestli se zde FreeBSDem zabyvaji i nadseni silenci, FreeBSD je
oproti Linuxu ponekud klidnejsi. U FreeBSD se o neco vice predpoklada, ze si
clovek nestavel pocitac na smetisti a ma v nem spise ty rozsirenejsi
komponenty nez "kde co". Ono totiz daleko lacinejsi nez psat ovladac pro
nejakou exotickou kartu je koupit si o par stovek drazsi kartu
podporovanou. A nemam nic proti nadsenym silencum, nesmi se to ovsem
zamenovat s pojmem nadseny laicky programator. A pritom, tech druhych
je vuci tem prvnim neporovnatelne vice. Takovy jsou od tech prvnich tezko
rozlisitelni a pokud jsou volne vpusteni k vytvareni OS tak napachaji
spoustu skody (nejcasteji an bezpecnosti a stabilite). Takze, nadsenych
silencu radeji mene nez vice ...

    Jestli se's chtel zeptat, zda jsou v teto konferenci pritomni jen
uzivatele nebo take vyvojari, tak i vyvojari (pokud je vyvojar clovek,
ktery zanechal, byt nevelkou, stopu v distribuovanem kodu), i kdyz tu asi
neni nikdo, kdo by s FreeBSD na mysli vstaval i ulehal.

                                                Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz