Tiskarna

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Mon May 4 18:42:42 CEST 1998

On  4 May 98 at 13:21, Ondra Koutek wrote:

> Dneska jsem konecne nasel cas si prohlednout tiskarnu OKI Page. Je to
> ledka za 8000,- a dost se mi libila. Nicmene je dodavana pouze s ovladaci
> pod windows. A tak se ptam, jestli nemate nekdo zkusenost s touto
> tiskarnou pod FreeBSD.

    Zkusenosti primo ne. Ale moznosti jsou dve - pokud je to tzv. GUI
tiskarna, pak ji prakticky k nicemu jinemu pripojit nelze (teoreticky ano,
ale byla by to programatorske prace jak na kostele). Nebo je to normalni
tiskarna a pak ma pravdepodobne nejakou PCLx (4,5 ?) sadu prikazu.
    Neco jako "ovladac tiskarny pod Unix" v podstate neexistuje - o
Unixovych tiskarnach se automaticky predpoklada, ze umeji Postscript a
hotovo - ale pokud ta tiskarna umi nejake PCL, tak bude nejspis fungovat s
pouzitim konverzniho programu PS -> PCL (treba GhostScript) ...

                                                        Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz