fsck pada

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Dec 24 01:58:12 CET 2023

Jozef Drahovsky (FreeBSDcz) wrote on 23.12.2023 17:28:
> # fsck_ufs /dev/ada3p1 (už ho mám ako trojku)
> ** /dev/ada3p1
> Segmentation fault (core dumped)
>
> fsck_ufs je ten čo padá bez ohľadu na to či sa vola z fsck alebo na priamo.

Zrejme je v nem neco spatne osetreneho, na disku je nejakej nesmysl, a
on na tom zavali.

Jestli to chces analyzovat, tak gdb/lldb, ale to by chtelo fsck_ufs
prelozene s debugovacimi informacemi.

>  > Vystup dumpfs ada1p1 (asi staci zacatek po vystup cg1)
> toto funguje bez chyby

Na to jsme se neptal, me zajimal ten vystup ;-)

> ide aj RW mount /dev/ada3p1 /sos3
> len na konzole sa objaví hlaska:
> kernel: /sos3 was not properly dismounted

RW mount je v teto situaci zbytecny risk, pokdu nemas zalohu. Muze to
skoncit az zcela necitelenym diskem. RO mount, zaloha, format, restore.

Ale uz to mas hotove.

> Ten disk nemá ešte toľko rokov. Dáta sú už zachránené. Mám taký zvyk,
> vždy kupovať dva rovnaké disky. Ten druhý používam ako backup prvého,

Trochu riskantni zvyk. Uz se objevily pripady, kdy disk prestal
fungovat, kvuli chybe ve firmware, po zcela konkretnim poctu provoznich
hodin. A dovedu si predstavit i jine FW chyby.

Nez dvz stejne, tak radeji dva ruzne disky - co se vyrobce a modelu tyce...

Dan