fsck pada

Jozef Drahovsky (FreeBSDcz) freebsdcz3 at jozef.drahovsky.sk
Sat Dec 23 17:28:45 CET 2023

Dňa 23. 12. 2023 o 14:21 Dan Lukes napísal(a):

 > A zkus fsck_ufs /dev/ada1p1

# fsck_ufs /dev/ada3p1 (už ho mám ako trojku)
** /dev/ada3p1
Segmentation fault (core dumped)

fsck_ufs je ten čo padá bez ohľadu na to či sa vola z fsck alebo na priamo.

 > Vystup dumpfs ada1p1 (asi staci zacatek po vystup cg1)
toto funguje bez chyby ide aj RW mount /dev/ada3p1 /sos3
len na konzole sa objaví hlaska:
kernel: /sos3 was not properly dismounted

 > Obnovou ze zalohy, kterou jiste pravidelne delas. Asi jako ja,
pravidelne jednou za cca 15 let ...

Ten disk nemá ešte toľko rokov. Dáta sú už zachránené. Mám taký zvyk,
vždy kupovať dva rovnaké disky. Ten druhý používam ako backup prvého,
prípadne ako sklad náhradných dielov, keď ten prvý padne na zem a odletí
mu hlavička. Už sa mi to viackrát oplatilo.

Jozef