mail server

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Oct 15 15:51:56 CEST 2023

On 15/10/2023 14:10, Jindrich Fucik wrote:

> Otázky, které si neumím zodpovědět - je nějak zásadně lepší maildir a
> nebo mailfile? Defaultní sendmail používá mailfile, mám se s tím nějak
> trápit?

Oboje ma sva pro a proti a k tomu existuji i dalsi formaty.
Obecne bych ale rad varoval - pokud si myslis, ze si v dnesni dobe
nechas defaultni Sendmail, k tomu si pridas nejakeho IMAP / POP3 daemona
a vsechno bude fungovat, tak s takovym setupem si moc zabavy neuzijes.
Leda ze bys za zabavu povazoval neustale reseni "proc moje zpravy konci
prijemcum ve spamu, nebo jim nejsou vubec doruceny".
V dnesni dobe budes potrebovat jeste nastavit SPF zaznamy, DKIM, TLS,
idealne i nejaky antispam, nebo aspon nejake zakladni block listy. A
tyhle veci bych teda v Sedmailu nastavovat nechte ani za penize :)

Na tvem miste bych se poohlednul po kombinaci Postfix + Opendkim +
Postsrsd + Dovecot + RoundCube (webmail). Pro antispam muzes pouzit
Amavisd + Spamassassin, nebo Rspamd.
Dovecot umi i sieve plugin (filtrovani na strane serveru).
U Dovecotu si muzes vybrat z nekolika podporovanych formatu pro ukladani
zprav na disku. Ja pouzivam Maildir a z historickych duvodu u neho
zustavam, ale novy server bych mozna zkusil postavit na dbox.
https://doc.dovecot.org/admin_manual/mailbox_formats/

Mirek