UMAX U-Box

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Apr 23 16:11:03 CEST 2023

On 23/04/2023 13:08, Jindrich Fucik wrote:

> Tak jsem dnes konečně rozbalil krabičku s počítačem. instalace z výchozí
> 13.2 RELEASE dopadla lépe, než jsem čekal. Trochu mne překvapil
> ventilátor, nečekal jsem, ře bude stále běžet "na plno", musím se
> podívat na nějaké tlumení.
>
> Ještě by mne zajímalo, co jsou ty <unknown card> na iicbus0.
>
> dmesg k nalezení:
> http://www.fucik.name/dmsg_ubox.txt

Na i2c byvaji nejake senzory a nebo backplane atd., co presne je na tom
v pripade toho U-Boxu netusim. Mozna by se dal nekde na netu najit
detailni diagram, kde to bude popsane (nebo tam zkusit nabootovat Win /
Linux, jestli tam se ta zarizeni nejak detekuji)

Ventilator by me u toho teda vytacel k nepricetnosti. Cekal bych, ze to
bude pasivni a chladit to bude jen kdyz to bude nezbytne nutne. Tohle je
vec, co me stve i na mem HP Mini Serveru Gen 8, kde je prilis hlucny
ventilator i pri nastaveni na nejnizsi mozne otacky. Zastavit se neda,
protoze FW pak detekuje chybu - ma to zpetnou kontrolu otacek.
Pritom mam vedle toho jeste starsi Dell T20 midletower, ktery pouzivam
jako desktop a ten je neslysny - ventilator na CPU i ve zdroji se toci
pomalu.

Mirek