tisk stranky se vzdy zasekne pred koncem

Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Fri Oct 14 13:45:01 CEST 2022

Ahoj, riešil som podobný problém s HP LJ1012

Po viac rokov fungovania začal problém s tlačou kde FreeBSD robilo
sieťovú tlačiareň.

Tlačil som na nej z rôznych počítačov s rôznym OS. Najprv začalo
nedotláčať tlač, ale keď sa dala ďalšia tlač, tak predchádzajúcu
dotlačilo, potom tlačila chaos.

Najprv som hľadal chybu vo FreeBSD, ale nebola tam. Použil som HW
printserver od TP-Link a problém zostal totožný.

Spätne som zistil, že problém začal keď prišiel prvý Windows 10.
HP spoločnosť ako som neskôr zistil úmyselne nespravila ovládač na
uvedenú radu tlačiarní.
Išlo o veľmi spoľahlivé tlačiarne a lacnou prevádzkou s kompatibilnými
tonermi, ale nepodporujúce  PCL6.

Nakoniec som zistil, že tlač ide len keď prvá tlač po zapnutí je zo
starého počítača, ktorý ma ešte pôvodný ovládač. Ten nechá tlačiareň v
nejakom rozumnom móde. Potom sa dá tlačiť aj v čistom ASCII a ja s
kompatibilným ovládačom ako HP LaserJet 3055 PCL 5.

Takže problém nemusí byť len vo FreeBSD, ale v počítačoch, ktoré tlačia
cez teba.

Jozef

Dňa 12. 10. 2022 o 18:10 Miroslav Lachman napísal(a):