DELL PowerEdge R320

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Oct 10 07:45:10 CEST 2022

On 10.10.2022 7:08, Zbyněk Burget wrote:

> No, tak to's mne uplne nepotesil :-(

V zadani pozadavek na potesujici odpoved nebyl ...

> jestli se mi vyplati se trapit s tim GEOMackym reidem v situaci, kdy mam ve stroji
> jen tri HDD a tim padem budu bootovat z disku, ktere jsou zarazeny v
> poli?

IMHO je rozdil prave a pouze jen v te schopnosti z toho bootovat. A jen
kvuli tomu bych do toho asi nesel. Resil jsem to v podobne situaci tak,
ze jsme mel pomern emalou bootovaci partition a tu jsme identicky mel na
vsech discich. Jako bych mel mirror, jen to mirror nebyl. Startovalo to
normalne z jednoho disku. Tahle partition s emenila v podstate jen pri
upgradech systemu, coz znamenalo po upgradu udelat pomoci dd bitovou
kopii te upgradovane partition na ostatni disky.

A zbytek disku byl RAID plne obsluhovany a kontrolovany z OS.

Jo, a nelze ignorovat moznost, ze ac se hardwarove se jedna o Intel
softwarovy RAID, jeste to nutne neznamena, ze budou Intel-kompatibilni i
ukladana konfiguracni data. To FreeBSD tomu nakonec nemusi vubec rozumet ...