VM - jake mate zkusenosti

Marek Soudny soumar at soudny.net
Fri Oct 7 13:46:01 CEST 2022

Ahoj,
> Na vyber mam virtualbox nebo bhyve. To je prvni a nejpodstatnejsi
> otazka. Takze moje prvni otazky zni - jake jsou zkusenosti s bhyve? Je
> to uz stabilni a vhodne k ostremu pouziti? A nebo mam radsi jeste jit
> do dlouhodobe odzkouseneho virtualboxu? Jake jsou zkusenosti /
> zaludnosti / pasti apod.?

Osobne provozuju dlouhodobe jaily i VM pres bhyve. Pro moje ucely je
bhyve vic nez dostacujici a stabilni. Jelikoz provozuju fbsd na
noteboocich, pouzivam linux bezici v bhyve pro wifinu (passthrou wifiny
do linux virtualu v bhyve), protoze, ruku na srdce, linux ma proste
radove lepsi wifi drivery. I co se iwlwifi tyka, kterej ted portovali do
fbsd. V bhyve mi bezi i win10, ubuntu a alpine. DLouhodobe jsem s tim
spokojenej.

Co se tyka jail vs. VM, tak to zalezi dost na tobe. Nicmene ja jsem
nejakou dobu (rok, dva?) provozoval v jailu ubuntu a nedavno jsem presel
na alpine linux. Takze dost zalezi na tom, co od toho potrebujes,
ocekavas. Dokazu si uplne jednoduse predstavit, ze ti linux v jailu
vyhovovat/stacit nebude, napriklad kvuli "problemum" s initem :) Jen pro
"uplnost", ja mam na serverech ciste fbsd jaily a jsem s tim leta
spokojenej.

Kdybys chtel neco otestovat, klidne se ozvi.

Marek