VM - jake mate zkusenosti

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Fri Oct 7 13:24:17 CEST 2022

Zdravim vespolek.

Doted jsem si pri potrebe "virtualizace" vystacil s jaily. Jenze ted bych na jeden stroj mimo FBSD
potreboval dostat i linux. Takze se mi uz skutecna virtualizace nevyhne.

Proto bych si dovolil zde pozadat o vase zkusenosti, pripadne nazory.

Potrebuju na jeden HW dostat 5 stroju s FBSD + 1 stroj s Linuxem.
Zatizeni tech jednotlivych stroju je naprosto marginalni, proto je klidne muzu narovnat na jeden
hardware.
Jak uz jsem psal, doted jsem mel jen FBSD, takze jsem mel udelany jeden hostovsky system a pod nim 5
jailu. A ted resim, jakou cestou se vydat.
Na vyber mam virtualbox nebo bhyve. To je prvni a nejpodstatnejsi otazka. Takze moje prvni otazky
zni - jake jsou zkusenosti s bhyve? Je to uz stabilni a vhodne k ostremu pouziti? A nebo mam radsi
jeste jit do dlouhodobe odzkouseneho virtualboxu? Jake jsou zkusenosti / zaludnosti / pasti apod.?

No a dalsi dilema potom bude, jestli na ten virtualizovany stroj naprimo nacpat pet instalaci FBSD
(+ ten linux) a nebo jestli tam zase mam dat jednu instalaci FBSD a vyrobit na nem jaily?
Predpokladam, ze jaily budou mit mensi vykonnostni overhead. Ale je to jen moje domenka, ktera muze
byt uplne zcestna.

Diky za jakekoli nazory.

P.S.: Snad se nepohybuju v OT prostoru.

--