jak spustit...

Jindrich Fucik FULDA at seznam.cz
Mon Aug 22 09:51:29 CEST 2022

Ahoj,

o víkendu u nás zase nešla elektrika a tak jsem si vzpomněl, že domácí server má špatnou baterku v hodinách.
Normálně si toho moc nevšimnu, protože po startu nastavuje čas z NTP a je to. Ale když nejde v celé ulici, tak se nestihnou probudit všechny routery a proto neproběhne ntpdate. Tím pádem následné ntpd zjistí, že má moc velkej offset a zdechne.

Asi by bylo použitelné si dejme tomu 5 minut po startu ověřit, jestli žije ntpd a pokud ne, tak se ho pokusit spustit znovu.

A teď moje otázka. Jaký je na to vlastně vhodný prostředek? Existuje nějaká možnost, jak v cronu definovat čas X minut po spuštění? Nebo jak to definovat v rc skriptu?
Dovedu si představit, že si forknu skript a nechám jej pár minut spát, ale to se mi moc nelíbí.

Díky za nápady.