FreeBSD 13.1 v proxmox a síťovka

Cizek Milan cizek.milan at seznam.cz
Mon Aug 8 13:41:12 CEST 2022

Ahoj,
začal jsem si hrát s Proxmoxem a narazil jsem na zajímavé chování síťovky...

FreeBSD 13.1. Pokud mám síťovku defaultní VirtIO a nastavím fixně IP a GW,
tak vše funguje. Jakmile ale chci konfigurovat z DHCP (server běží vedle v
kontejneru), tak se konfigurace na rozhraní nepřidělí.

Ten kontejner jako takový funguje, třeba Ubuntu si IP lízne bez problému.

Na DHCP server ten požadavek z BSD dojde, je vidět v logu.

https://snipboard.io/fmkXjS.jpg (BSD), https://snipboard.io/807KoX.jpg (DHCP
kontejner)

Pokud síťovku v tom VM s BSD přehodím na Intel, tak konfigurace přes DHCP
začne fungovat jak má.

Jsem v Proxmoxu začátečník... je nějaký důvod, proč to nefunguje s tím
VirtIO - vtnet0, resp. nějaké doporučení, jaký typ síťovky bych měl použít.

Ta vtnet0 ukazuje "link"10Gbps, Intel jen 1Gbps, což při konektivitě do
stroje na SFP+ (10Gbps) může být zbytečně omezující.

Díky

Milan