root on zfs - pri bootu musim rucne zadat /boot/loader

Marek Soudny soumar at soudny.net
Mon Aug 8 07:13:34 CEST 2022

Ahoj,

On 8/6/22 09:47, Radek Krejča wrote:
> Kdyz jsem napsal /boot/loader, tak stroj normalne nabehl, po opakovanych
> restartech stejny problem. V handbooku jsem nasel toto
> https://docs.freebsd.org/en/books/handbook/boot/, ale bohuzel uplne jsem
> z toho nepochopil, co vlastne s tim mam udelat a bohuzel nemam zadny
> dalsi stroj, kde bych to mohl rozumne vyzkouset (sice jsem si udelal
> virtual, ale nepovedlo se mi ho rozbit, abych to nasledne mohl zkouset
> opravit).
Matne si vzpominam, ze pri upgradu 12 -> 13 jsem mel obdobny problemy.
Bohuzel si uz nepamatuju, jak jsem to vyresil. Vim, informace hodna
zastreleni.

Nicmene zkus v bootpromptu vsechno unloadovat (unload) a nahrat minulej
kernel a opensolaris + zfs moduly. To by mohlo/melo nabehnout alespon v
single-user modu.

Pokud se nepletu, fbsd13 ma defaultni uz openzfs, ale nevim, jestli to
muze delat problemy. Jestli jsi neupdatoval zpooly, tak by asi i mohlo.
V single-user modu bych zkusil updatnout zpooly na posledni verze,
jestli nekdo nevidi duvod, proc to urcite nedelat.

Marek