root on zfs - pri bootu musim rucne zadat /boot/loader

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Aug 6 11:03:27 CEST 2022

On 06/08/2022 09:47, Radek Krejča wrote:

> Mam tedy dve otazky - jak se to mohlo rozbit, kdyz pri update jsem bez
> problemu restartoval, od update jsem pak restartoval jeste jednou a vse
> ok - server jsem prochazel, nezda se, ze by tam byl nekdo dalsi a nejak
> zaskodnicil. A druha, dulezitejsi, jak to opravit?

Zkus pridat jeste informace, co ti vypise "zpool status" a "gpart show",
pak se muzeme trochu odpichnout.

Rekl bych, ze bude stacit zapsat znovu bootcode, neco jako
    gpart bootcode -b /boot/pmbr ada0
pripadne
    gpart bootcode -p /boot/gptboot -i 1 ada0

Ale vic asi odhali to rozdeleni disku (gpart) a rozdeleni zpool.

Mirek