neurcity problem s desktopem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Oct 23 19:02:10 CEST 2021

Miroslav Lachman wrote on 23.10.2021 18:22:
> v Ansible prestalo
> fungovat spojeni na cilove servery, pokud pouzivam nastaveni
> ansible_ssh_common_args='-o ProxyCommand= ...

To by, napriklad, mohla nefungovat ta proxy.

> Kdyz si vypisu detaily toho spojeni pomoci -vvvv, tak vidim chybovou zpravu
>
> Failed to connect to the host via ssh, Connection timed out during  banner exchange

A co na to tcpdump ? Neni treba naprosto nejednodussi vysvetleni, ze
rotistrana fakt neodpovida ?

> Pripada mi to, ze je to nejaky problem se socketama, nebo souborama /
> filesystemem. K tomu me vede druhy symptom.
>
> Kdyz si otevru terminalovy program "konsole" (soucast KDE5), chvili v
> nem pracuju a pak ho chci ukoncit Ctrl+D, tak se mi jeste vypise
> "logout", ale zustane to v tehle fazi viset.

No, ja vim, ze hraju jednou kartou, ale otazka je stejna - co sitove
spojeni v te chvili ? Neni to treba tak, ze ty se pokusis spojeni
uzavrit a protistrana na to nereaguje, takze se na tve strane ceka na
timeout (ktery je celkem dlouhy) ...

> Jako by neslo nektere programy ukoncit, mozna jako by nemohly zapsat do
> nejakych souboru, ktere maji zapsat pri logoutu

Ja bych na to sice porad sel od site, ale to samozrejme neznamena, ze to
je jedina mozna hypoteza. OK, tak tedy soubory. Takze spustit program
pod 'ktrace', az se dostane do "zamrzleho" stavu tak nejakou dobu
pockat, odstrelit a nasledne pomoci kdump analyzovat vznikly log. Uvidi
se co program delal se souborama (a nejen to).

> jak tohle debugovat. Navic, proc to zaclo zlobit uprostred dne bez meho  zasahu do konfigurace atd.

Protoze pricina neni na tve strane, ale jinde. I proto bych se vrhnul
spis sitovym smerem nez lokalne souborovym.

Ale jasne, ze je to jen hypoteza. Klidne to muze byt neco jinyho. Ja jen
rikam, kde bych zacal ja. Ja jsem ale sitar, tak to muze byt i tim ;-)