Problem s bootovanim po upgrade na 12.2

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Jul 29 01:32:43 CEST 2021

On 28/07/2021 08:47, Dan Lukes wrote:

> Nemel bys videt nic. A co opacne nastaveni - jen seriak ?

Vidim tam tohle https://tinyimg.io/i/xEbpBqC.png a pri bootu se ty
barevne obdelnicky pohybuji tak, jak by scrolloval text.

Zkousel jsem vcera nastavit jenom comconsole, ale to dopadlo jeste hur,
hned v te fazi, kdy (tusim ze jeste btx) vypise, ze loaduje
/boot/defaults/loader.conf (a dalsi 3 vychozi lokace) zmizi jakykoliv
vystup v te konzoli z iLO remote managementu, takze se neobjevi ani boot
menu a nejsem schopen se vratit ani k jinemu ZFS boot environmentu. V
tomto stavu to totiz opet nenabootuje a navic nevidim, kde se to zasekne.
Nastesti kdyz jsem v BIOSu zmenil nastaveni pro console redirection
(nastaveni, ze i po POSTu se ma presmerovavat na seriovy port), tak to
zpusobilo, ze bylo zase videt bootmenu a byl jsem schopny se dostat zase
do stavu, kdy to nabehne s vidconsole.

> Kazdopadne, je potreba rozliusit dva stavy. Nevidis konzoli, ale system
> normalne nabehne, versus uplne se to zadre.

Ten primarni problem je to, ze se to zadre. Akorat ze nekdy aspon vidim,
kde se to zadre, zatim co v jine konfiguraci nevidim ani to, kde se to
zadre, protoze o vystup na konzoli prijdu jeste driv.

Kdyz zrusim to nastaveni pro comconsole a nastavim jen vidconsole, tak
to nabootuje, ale po naloadovani modulu a kernelu prijdu o vystup na
konzoli, viz ten screenshot na zacatku mailu.

Matne si vzpominam, ze se "nedavno" menilo neco ohledne konzole, snad
"vt". Koukam ted do "man vt" a tam je docela dost moznosti, co nastavit
v loader.conf / sysctl.conf.
Je to neco, co by na to mohlo zabrat, nebo se moje myslenky ubiraji
spatnym smerem?

Jeste odpoved na Daviduv e-mail:
/boot.config jsem pouzival pred lety, ale v poslednich letech jsem jeho
pouziti uz v zadnych navodech nevidel, tak jsem ho taky nikde
nepouzival, ale muzu to nekdy vyzkouset, jestli se tim nejak zmeni
chovani toho podivneho serveru / systemu.

A na Markuv e-mail:
Asi vim, jaky rozsypany caj mas na mysli, to jsem mel taky nekdy na
skutecne seriove konzoli, ale tady se to rozsype na te "realne" (i kdyz
je virtualni skrz Java KVM), nikde se tam v tomhle ohledu neda
nastavovat rychlost atd., ta se da nastavovat pro comconsole, kterou ale
ted nepouzivam. Ta byla nakonfigurovana pro to, ze mi po nejakych
aktualizacich na desktopu nechodilo IPMI / Java KVM a nedokazal jsem se
na ten system dostat skrz tu javovou konzoli.
Tenhle muj rozsypany caj je trochu jiny, jsou to ruzne barevne
obdelnicky, ne text / znaky.

Mirek