Problem s bootovanim po upgrade na 12.2

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jul 28 08:47:04 CEST 2021

On 28.7.2021 1:54, Miroslav Lachman wrote:
> Zkousel jsem ted vic veci najednou, takze jsem i znovu spoustel
> gpart bootcode -b /boot/pmbr -p /boot/gptzfsboot -i 1 adaX

Znovu nahrat loader. To zabrat spis nemohlo, loader fungoval.

> vypada to, ze problem je nekde v
> loader.conf v nastaveni
> console="comconsole vidconsole"
> comconsole_speed=115200
> comconsole_port="0x3e8"
>
> Pokud pouziju console="vidconsole" a zakomentuju comconsole_speed a
> comconsole_port, tak stroj nabootuje

> (i kdyz v konzoli remote
> managementu nevidim od boot menu dal nic, nez nejaky rozsypany caj.

Nemel bys videt nic. A co opacne nastaveni - jen seriak ?

Kazdopadne, je potreba rozliusit dva stavy. Nevidis konzoli, ale system
normalne nabehne, versus uplne se to zadre.

To prvni ma vetsi sanci byt nejak vyureseno konfiguracne.

To druhe znamena, ze si kernel nejak zasadne nerozumi se seriakovynm
chipem. S tim jsem se potkal, na jednom UEFI systemu. Ale protoze me to
moc netrapi, jeste jsem to neresil. A jestli na nem fungovala 11.4
nevim, tady se 12.2 zacinalo.  Takze rada bohuzel zadna ...