Problem s bootovanim po upgrade na 12.2

David Pasek david.pasek at gmail.com
Wed Jul 28 08:15:55 CEST 2021

Ahoj,

On Wed, Jul 28, 2021 at 1:55 AM Miroslav Lachman <000.fbsd at quip.cz> wrote:

> Coz jsem si myslel, ze zabralo, ale vypada to, ze problem je nekde v
> loader.conf v nastaveni
> console="comconsole vidconsole"
> comconsole_speed=115200
> comconsole_port="0x3e8"
>
> Pokud pouziju console="vidconsole" a zakomentuju comconsole_speed a
> comconsole_port, tak stroj nabootuje (i kdyz v konzoli remote
> managementu nevidim od boot menu dal nic, nez nejaky rozsypany caj.
>
> S tim nastavenim dualni konzole to v 11.4 a starsich verzich bootuje
> normalne.
>
> Mirek

Dualni console jsem kdysi hodne pouzival pro embedded systemy s
FreeBSD, ale uz jsem si s tim dlouho nehral, takze me ber s rezervou.

Kazdopadne mi to pripomina stav, kdyz jsem chtel pouzivat i RS232
console i video console.

Take jsem to resil pomoci

echo 'console="comconsole"' >> /boot/loader.conf

ale kdyz mi tam chybelo -P v /boot.config ...

echo '-P'  >> /boot.config
to add -P option to /boot.config file. The advantage of this (-P)
configuration is the flexibility. If the keyboard is not present then
console message are written to

Proste kdyz neni pripojena klavesnice a neni -P v /boot.config, tak se
na konzoli nevypisuji hlasky.

Muzu byt uplne vedle, ale zkus to ;-)

Jinak popis celeho nastaveni takoveho embeded systemu mam
zdokumentovany zde
https://www.vcdx200.com/2013/12/freebsd-running-from-read-only-compact.html

David