Velka odchylka systemoveho casu ve VM

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Jul 19 11:33:57 CEST 2021

On 19/07/2021 02:17, Dan Lukes wrote:
> On 18.7.2021 12:25, Miroslav Lachman wrote:

> Kdyby to bylo o zonach, byl by rozdil v nasobcich hodin, nikoliv "temer
> pul hodiny".

Tohle jsem si taky rikal.

> Mam za nepravdepodobne, ze vubec jde o NTP. Tuto hypotezu lze overit
> trivialne - proste ho uplne vypni, srovnej cas a uvidis.

S vypnutym ntpd se cas dale rozchazi. Coz jsem i ocekaval, ja si spis
rikal, ze by to ntpd mohlo stihat ukorigovat, ale evidentne je rozdil v
casu moc veliky.

> Nevim co tohle ma delat a jak by to delalo. VirtualBox to nema jak
> udelat pokud nema agenta uvnitr hostovaneho systemu.

Ja to jen zminoval, ze jsem vedel, ze tam ta volba je a je "nepouzita".
Je fakt, ze by to fungovalo asi jen s nainstalovanym Guest Additions v
tom VM guestu. A to tam stejne nemam.

> Zatajil jsi nam verze - hostujiciho a hostovaneho systemu, jakoz i
> VirtualBoxu. Ale zas tak moc to nevadi, protoze ja si stejne nepamatuju,
> kterej presne mi to delal.

Host i guest je FreeBSD 12.2 amd64. virtualbox-ose-nox11-6.1.18

> Mam dojem, ze jsem se to pokousel vyresit volbou jineho ztroje realneho
> casu (sysctl kern.eventtimer.timer).

Nad timhle jsem uvazoval, ale zatim jsem nechtel zacit ladit neco, bez
hlubsi znalosti problemu, navic s ohledem na to, ze ostatni virtualy se
stejnym nastavenim funguji.

> No, a po nejakem upgradu, uz nevim jestli hostujiciho systemu,
> hostovaneho systemu, nebo VirtualBoxu problem zmizel ...

Ja tady tak trochu ocekavam, ze se to samo spravi v okamziku, kdy ten
virtual rebootuju. Coz ted zrovna nemuzu udelat, ale snad to pujde v
pristich dnech, tak pak dam vedet, jestli se neco zmenilo rebootem.
Pak zacnu zkouset jine zdroje casu (timery).

Diky

Mirek