cim vic jader CPU, tim pomalejsi - bhyve

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri May 14 13:01:52 CEST 2021

On 08/05/2021 12:59, Dan Lukes wrote:

> Jedna motivace ale zustava. Muj spoluzak rikaval "vic hlav, vic
> skopovyho". Pro programovy kod je to treba drobne upravit - "vic kodu,
> vic chyb".

To jo, ale zase ja si rikam, ze kdyz pak nejaky kod neni tam, kde je
hojne otestovany v genericke konfiguraci, tak pak se nejaka instrukce
vyda jinudy a narazi na slepou ulicku, kterou nikdo pred tim nenasel :)

> Obecne je VB hodne upgrade-citlivy. Je treba davat bacha aby cmd-line
> programy verzi souhlasili s kernel modulem a ten sam samozrejme musi byt
> urceny pro tu verzi kernelu na ktere je nahran.

Balicky si vsechny pripravuju v Poudriere, vzdy stejnym zpusobem. Tuhle
cast mam docela automatizovanou. A vcera se mi potvrdilo to, co jsem
popisoval vp oslednim e-mailu. S verzi 6.1.18 to bezi, po upgrade na
6.1.22 dojde k okamzitemu panicu a rebootu serveru. Vcera jsem totiz
aktualizoval jiny server, kde taky bezi VirtualBox a zopakovalo se uplne
to same. Pritom obe dve verze VirtualBoxu jsou buildovane ve stejnem
12.2 jailu, ktery pouziva Poudriere. Takze nemuze jit o nejaky rozdil
verzi userlandu a kernelu.

> Pro existujici filesystem by se nemelo zmenit nic. Nevim ale jestli nove
> filesystemy nejsou vytvarene v nejakem jinem nastaveni (softupdates,
> journal, ...).

SU+J naopak ted na tech strojich zapinam, protoze se zda, ze to v tom
pripade lepe prezije tenhle typ padu systemu - po kernal panicu a
rebootu to se SU+J nabehne samo, se samotnym SU ne / musim rucne
opravovat chyby a i bez tech oprav to plne fsck trva prilis dlouho.

> Na to ve skutecnosti staci pomerne mala zavada - poskozeny zaznam
> adresare, ve kterem vsechny tyhle soubory byly.

Byly to soubory patrici vice uzivatelum, takze to nebylo jen z jednoho
adresare, ale je pravda, ze podstatna cast jich asi byla z jednoho ci
vice ztracenych adresaru.

> Prilis mnoho neznamych. Tohle klidn emuze byt systematicka chyba metody,
> kterou upgradujes - i po tomto upgrade se k some dostaly komponenty,
> ktere k sobe verzove nepatrily. No a nebo to bylo neco jineho ...

Balicky prelozene v Poudriere, na cilove stroje instalovane prikazem pkg
upgrade. Zadna velka odlisnost od zabehanych postupu. Postup je stejny
nekolik let, ale tenhle problem s VirtualBoxem jsem zazil poprve.

Mirek