cim vic jader CPU, tim pomalejsi - bhyve

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon May 3 09:52:54 CEST 2021

On 28/04/2021 13:09, Vilem Kebrt wrote:

> Hele takovej , mozna hloupej vystrel do tmy, ale tezko rict.
> Pokud jsi to zkousel na vice masinach, pouzivas na vsech stejne custom
> jadro, hledal bych problem asi na urovni toho custom jadra.
> Nechybi ti tam neco co na normalnim generic kernelu je "linked inside"

Vsude pouzivam GENERIC kernel. Pokud nekdy nekde ne (drive napriklad
kvuli IPSEC, nebo RCTL), tak jsem ve svem kernelu includoval cely
GENERIC a pak jen upravil to, co jsem potreboval. Napriklad takhle:

include         GENERIC

ident           GEN_S4BSD

nooptions       SCHED_ULE       # remove ULE scheduler
options         SCHED_4BSD      # 4BSD scheduler

Pred par dny jsem v anglickem mailinglistu zachytil info, ze si nekdo
stezoval na velmi spatny vykon FreeBSD uvnitr KVM, ale tam to bylo kvuli
pomalym diskovym operacim, ne vykon CPU.
Takze zatim mam porad pocit, ze jsem jediny, co se setkava s tak velkou
degradaci CPU vykonu pri vetsim poctu jader.

Kvuli jine praci jsem tohle vsechno odsunul na vedlejsi kolej, ale
tenhle tyden se k tomu budu muset vratit, tak pak dam zase vedet, co a
jak se (ne)zmenilo.

Mirek