swap_pager_getswapspace(32): failed / jak automaticky ukoncit proces?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Apr 2 15:56:47 CEST 2021

On 02/04/2021 15:25, Marek SOUDNY wrote:
> Ahoj,
>
> <2>1 2021-03-25T14:46:41.725626+01:00 xxx.example.com kernel - - -
> swap_pager_getswapspace(11): failed
>
> Tohle mi par serveru pise taky, i muj desktop ze stejneho duvodu (browser), ale system se mi chova jinak nez popisujes ty. Mne system po chvili ten nenazranej proces ukonci. Tim padem mam problemy jen chvili a neresil jsem, jak presne ho ukoncuje, nicmene pouzivam "defaultni" instalaci 12.2-Release a pokud si dobre vzpominam, zadny nastavovani na omezeni pameti jsem nedelal, krom rctl na nekolika jailech..

Ja to mam vsechno na 11.4 amd64 a jestli to nekdy nejaky proces ukonci,
tak vyjimecne a nebo nejaky maly, zanedbatelny, ktereho si ani nevsimnul
(muze to byt treba child apache, ktery se stejne za chvili pusti znovu),
ale rozhodne to neukonci ten proces, ktery ten problem zpusobuje. Na
serverech tenhle stav trva treba pul hodiny (na neprodukcnim stroji),
kde prestanou vsechny sluzby odpovidat a system spamuje log/messages s
tou hlaskou swap_pager_getswapspace, dokud server nerebootuju. Kdyz to
udelam pres konzoli Ctrl+Alt+Del, tak to trva treba 5 - 10 minut, nez se
zacne system ukoncovat.

Na desktopu s tim browserem je to nejaky memory leak v browseru, protoze
ty pamet zacne uzirat rychlosti okolo 200MB za 10 sekund (parkat se mi
to podarilo pozorovat se spustenym topem d jinem okne). Obvykle pockam
tak 10 - 15 minut, jestli se z toho vzpamatuje. Pak ho natvrdo resetnu.
Kdyz se to stalo vcera, nechal jsem ho 2 hodiny a nevzpamatoval se z toho.

Mozna je to nejaky problem jen v 11.4, protoze ve starsich verzich jsem
se s tim nesetkaval, nebo aspon ne tak casto. Co si tak vybavuju, tak
system klidne sestrelil mysqld. Ale na 11.4 k tomu nedojde, proto hledam
nejake nahradni reseni, jak automaticky sestrelit ten nenazrany proces a
nechat dychat ostatni.

Kazdopadne diky za info, ze se ti to na 12.2 nedeje. Pripravuju upgrade
vsech stroju, tak uvidim, jestli to s upgradem zmizi, nebo ne.

Mirek