cim vic jader CPU, tim pomalejsi

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Mar 30 00:45:22 CEST 2021

On 28/03/2021 11:18, Dan Lukes wrote:

> "cpuset" a nastavovani schedulovaci priority (renice, rtptio/idprio) ve
> FreeBSD je jsou (omezenym) zakladem ...
>
> Ale protoze overbooking takrka nemam, tak jsem si s efekty tehle
> nastroju moc nehral. Dovedu si ale predstavit, ze "kritickemu virtualu"
> pridelim fyzicke procesory v podstate pevne natrvalo - za cenu, ze pro
> ostatni virtualy tim overbooking vzroste. Nebo kritickemu virtualu "jen"
> zvednu prioritu.

Dekuju Davidovi rozsahlou prednasku o virtualizaci. Rozhodne je to
zajimave tema.
Co se sdileni / vyhrazenosti prostredku tyka, jsem na tom podobne jako
Dan - zadny overbooking, kazdy VM guest ma prideleny nejaky pomer jader
(threadu) a RAM z celkoveho mnozstvi. Takze v tomhle bytaky snad nemel
byt problem.
Jeste nez to tu zminil Dan, tak me taky napadlo, jestli by tomu nejak
nemohlo pomoci, kdybych ten proces VBoxHeadless rpo ten konkretni VM
guest svazal pomoci "cpuset" s konkretnimi jadry. Nebo to nema smysl?
Kdyz na to ted koukam, je to multi-threadovy proces, s celkem 28
thready, tak nevim, jaky vliv na tohle vlastne ma cpuset.

 > Stal jsi me tri hodiny zivota ;-)

Sakra sakra, i bez toho uz jsem byl tvym velkym dluznikem :)

 > Protoze jsem zvetsil pocet jader z 8 na 12 - a virtualni FreeBSD hlasilo
 > ze vidi 4. Pripoustim, ze kdyz jsem to minule zvedal z 4 na 8 tak jsme
 > nezkontroloval, ze to hostovany system opravdu vidi.

Znamena to, ze v sysctl kern.sched.topology_spec / nebo pripadne v
dmesg.boot bylo videt jen 4 jadra misto 8 ci 12?

 > No a ted bylo v MADT osm respektive dvanact zaznamu, ale ctyri
 > respektive osm procesoru bylo ve stavu "disabled" ...
 >
 > Logy VBoxu pritom neobsahovaly nic co by tu prvni ctverici procesoru
 > odlisovalo od tech dalsich.
 >
 > Nebudu to natahovat, nakonec jsme musel tech osm zakazanych procesoru
 > explicitne povolit jeden podruhem pomoci
 > VBoxManage controlvm ... plugcpu N
 > a protoze FreeBSD nezna hot-plug procesory, tak ho samozrejme otocit
 >
 > Jsme si pritom sakra jistej, ze jsem nikdy nepouzil "unplug". Ostatne,
 > nikdy to tolik procesoru prideleno ani nemelo. Takze tezko rict co ty
> [...]

Ani jsem netusil, ze VirtualBox neco takoveho umi, takze jsem zase o
neco chytrejsi. No u me to vypada, ze kdyz mu pridelim 6 jader, tak i
guest vidi 6 jader. Zkusim to ted rebootovat a zvednout to na 10 a
pozorne si prohlidnout, jestli jich je skutecne 10.

Dalsi krok asi bude upgrade na 12.2 (ten chci udelat bez ohledu na
tenhle problem) a pak zkusim i ten VirtualBox 6.1.

Zatim jeste jednou diky vsem zucastnenym, za cas se zase ohlasim s tim,
kam jsem dosel a co jsem tam zjistil.

Mirek