cim vic jader CPU, tim pomalejsi

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 28 11:18:38 CEST 2021

On 28.3.2021 8:35, David Pasek wrote:
> pripojim se do teto diskuse

Aspon se po letech vidi, ze jeste zijes ;-)

> problematika je spojena s CPU schedulingem.

Pak bych asi mel poznamenat, ze "moje virtualy" se s overschedulingem
prakticky nepotkavaji. Soucet poctu procesoru pro vsechny VM je
srovnatelny s poctem dostupnych logickych procesoru. Pokud ho mirne
prevysuje, pak jen tam, kde si jsem prakticky jistej, ze ty ruzne VM je
nebudou vyuzivat soucasne. Pro pamet plati podobna zasada. A dokonce ani
u disku overbooking nemam - virtualni disky jsou od pocatku staticky
plne alokovane na fyzickem disku na maximalni velikost.

"Moje" virtualy sdileji fyzicky prostor v racku a napajeni ;-)

Ano, tim jsem se pripravil o radu vyhod virtualizace. A soucasne jsem se
pripravil i o nektere nevyhody ;-)

A dost mozna proto nemam problemy, se kterym prisel Mirek ;-)

> Hypervizor je samozrejme take Operacni System, ale ma jednotlive
> schedulery (CPU, RAM, Storage, Network) vyladeny pro specificky ucel,
> a tim je provoz virtualnich serveru. Jinymi slovy scheduling.

I v tom se genericke schedulery ten specializovanym trochu priblizuji
tim, jak lze ovlivnovat scheduling.

"cpuset" a nastavovani schedulovaci priority (renice, rtptio/idprio) ve
FreeBSD je jsou (omezenym) zakladem ...

Ale protoze overbooking takrka nemam, tak jsem si s efekty tehle
nastroju moc nehral. Dovedu si ale predstavit, ze "kritickemu virtualu"
pridelim fyzicke procesory v podstate pevne natrvalo - za cenu, ze pro
ostatni virtualy tim overbooking vzroste. Nebo kritickemu virtualu "jen"
zvednu prioritu.