Ako zobrazit MAC tabulku vo FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 25 00:10:51 CET 2021

On 24.1.2021 22:04, Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) wrote:
> Ak vytvoríš VLANy tak je tvoja MAC v každej VLANe. Takže
> je to riešenie ako použiť dve zariadenia s rovnakými MAC ak sa nedajú
> zmeniť. Len tie VLANy musia byť rútované a nie switchované.

Ruzne VLANy se daji vzajemne jedinne routovat. Pokud bys je propojil na
L2 switchem, pak jsi z nich udelalo jeden VLAN. I kdyby mel v ruznych
castech topologie ruzne cislo.

> Ty dvaja ľudia, ktorí mali a svojom PC rovnakú MAC adresu nesmeli
> pracovať odrazu. Vlastne tak som na to prvý krát prišiel. Keď bol v
> práci len jeden z nich, bolo všetko ok. Ak boli v práci obaja a chceli
> pracovať odrazu, tak sa im nedalo.

Prisel bys na to i kdybys na odchozim routeru dumpoval komunikaci toho
stroje (tedy, obou, jen bys nevedel, ze jsou). Coz bys pri problemem se
sitovou komunikaci nejspis nakonec udelal. Videl v dumpu veci, ktere by
sly jinak tezko vysvetlit.

> Mal som čínsku kameru, ktorá sa nastavovala programom vo windowse pričom s počítačom musela byt v jednej
> LAN. Zistil som, že komunikácia bežala len na na MAC adresácii žiaden IP protokol.

To je ale otazka jednorazove "setupove" konfigurace, nikoliv rutinniho
provozu. Ted uz pak je normalne na IP.

> Problem sú malé 5 alebo 8 portové switche po kancelariách a tie IP adresu nemajú.
> Na ASA ich vidím, ale vo FreeBSD nie, teda teraz už ano, ak zapnem bridging

Vidis je jen pokud posilaji vlastni ramce, coz ty nejlacinejsi
nemanageovatelne nedelaji - nemaji co by posilaly a proc.

A nakonfigurovat na FreeBSD bridge jen kvuli tomuhle mi pripada jako
overkill. Bridge mj. znamena sitovku trvale prepnutou do promiskuitniho
modu a s tim souvisejici vykonostni dopad (ledaze je ten router soucasne
i server a vetsina komunikace probiha tak jako tak s nim).

Ja bych se tomuhle teda spis vyhnul. Ale jestli to natolik potrebujes
musis samozrejme primarne vedet ty.

> Najväčší problém okrem zavírených/útočných počítačov spôsobujú wifi
> rútre. 5 portov LAN a WAN v jednom porte. Neviem prečo všetci majú
> záľubu pripojiť kábel zo steny do LAN, čím pustia do siete svoj DHCP
> server, ale to je už o niečo inom i keď zistiť MAC adresu a nájsť ju v
> inventárnej tabuľke s číslom kancelárie, alebo nevidieť chýbajúci MAC,
> vyrieši problém veľmi rýchlo.

Tahle cast uz s FreeBSD moc nesouvisi, tak jen velice strucne - bud' na
spolehlivosti te site moc nezalezi, pak je v poradku setrit na
infrastrukture. Nebo na jeji spolehlivosti zalezi, pak tam das to Cisco
(nebo neco podobneho) a na nem uz zaridis, ze to "skodicum" co si neco
nekam neautorizovane pripoji proste nebude fungovat.