Re: Stejná IP adresa v jailu - Address already in use

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Dec 30 13:59:26 CET 2020

On 30/12/2020 11:34, Radek Krejča wrote:
> proc na ten stroj
> nehodis treba prave ten Proxmox a nejdes opravdu virtualni prostredi?
> Prostredku na manegement to ukousne fakt nizke jednotky procent (to muzu
> potvrdit z vlastni zkusenosti) a mas to opravdu ciste + mas bonusy navic
> z virtualizace plynouci.

Virtualizace nema jen bonusy, ma taky zapornou stranku. Tam, kde
virtualizaci potrebuju, tam ji pouzivam. Bud VirtualBox, nebo Bhyve.
Ale pokud se nechci starat o dalsi system (ten hypervizor se taky musi
aktualizovat, sledovat jeho bezpecnostni problemy a resit zmeny v
konfiguraci po upgrade) a nechci kvuli oddeleni jedne aplikace resit
samostatnou instalaci a aktualizaci, tak mi plne vyhovuje jail.
Kdyz chci jen oddelit nejakou aplikaci (z ruznych duvodu), hodim ji do
jailu a nemusim predem resit natvrdo nastavene systemove prostredky.
vezme si to, kolik potrebuje. Kdyz to same dam do virtualizace, musim se
predem rozhodnout, kolik RAM tomu pridelim. Muze se stat, ze to bude
malo, nebo tomu naopak pridelim zbytecne moc a pak to je plytvani
prostredky, ktere tak trochu vyvraci to, ze si virtualizace vezme jen
male procento.
Zkratka jaily a virtualizace jako Proxmox resi jine problemy jinym
zpusobem. Ovsem i srouby jdou zatloukat kladivem. :)

Mirek