Domaci microserver

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Nov 4 14:58:06 CET 2020

On 27/10/2020 06:55, Marek SOUDNY wrote:

> Mne by to docela zajimalo. Rpi jsem zvazoval na domaci server + NAS, jenom uplne nevim jak vyresit napriklad uspavani disku pri necinnosti (a nasledne probuzeni, kdyz na ne prijde pozadavek)

Uspavani disku se da ridit i pres camcontrol

      camcontrol idle [device id] [generic args] [-t time]
      camcontrol standby [device id] [generic args] [-t time]
      camcontrol sleep [device id] [generic args]
      camcontrol powermode [device id] [generic args]
      camcontrol apm [device id] [generic args] [-l level]
      camcontrol aam [device id] [generic args] [-l level]

apm a aam ma u nekterych disku vliv na nastaveni, jak casto se bude
parkovat (tim se dostavam k tomu, co psal Dan o umrtveni disku tim, ze
se prilis casto parkuje - ja to na ulozistich nastavuju tak, aby se
neparkovalo vubec, pokud to jde)

A jeste upozorneni k tomu "sleep"
        Put ATA device into SLEEP state.  Note that the only way get
        device out of this state may be reset.

Mirek