Re: problém s resolvingem domén pod subreg

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Sep 18 09:58:10 CEST 2020

cizek.milan at seznam.cz wrote on 18. 9. 2020 1:39:
> od doby průšvihu v subregu se potýkám s problémem, kdy mi můj bind
> (bind916-9.16.6_1) zpravidla nepřekládá žádné domény u nich vedené. Občas
> ale vrátí správnou IP.

Co znamena "prekladat domeny" ?

Obecne ale, pokud v pripade DNS obsahuje otazka slovo "obcas" pak
odpoved obsahuje slovo "cache" pripadne konstrukt "nektery z DNS serveru
... zatimco jiny ...".

> unexpected rcode (SERVFAIL) doména ... 217.69.4.49#53

Hlasku mame, nemame ale dump dotazu a odpovedi, ktereho se tyka. Takze
tezko cokoliv rict.

> Zaráží mě to IP, které dle všeho není subregu...
> https://whois.domaintools.com/217.69.4.49

To nehraje roli, naopak, v idealnim pripade ma zona nejmene dva
nameservery kazdy v ruznem AS, takze typicky nejmene jedna adresa byva
(mela by byt) "mimo".