System mi nenachazi zarizeni 2 (LTE modem).

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue May 12 12:42:59 CEST 2020

On 12.5.2020 11:21, Marek Soudny wrote:
> System mi pri bootu vypise:
> ugen0.4: <HP HP lt4120 Snapdragon X5 LTE> at usbus0

Specifikum USB je "ugen" ovladac, ktery se hlasi (s nejnizsi prioritou)
ke kazdemu zarizeni. na USB tak ve skutecnosti nemuze dojit k tomu, ze
by zariznei zustalo bez ovladace (ledaze ze systemu UGEN ovladac odstranis).

Takze "ugen" je "skoro jako bez ovladace".

> # kldload u3g , ale zadne zarizeni nenaslo. u3g jsem dohledal, ze resi
> LTE/usb 3g modemy. Takze jsem "slepe" (cti: na prasaka) do
> /usr/src/sys/dev/usb/serial/u3g.c k HP zarizenim dopsal: U3G_DEV(HP,
> LT4120, 0),
> a prekompiloval. Pri nahrani prislusneho (prejmenovaneho) kernel modulu
> se mi vytvori 5 zarizeni /dev/cuaU0.x, se kterymy dal pracuju.

To vypada dobre.

A i pomocna stopa je nadejna, LT4120 je postaven na nejakem QualComm
chipu (nasel jsme si k tomu modemu Windows ovladace a z jejich *.inf
souboru se takova vec da vycist) a u3g QualComm based modemy "umi". A
soucasne z INF souboru vim, ze modem pouziva klasicke Hayes rozhrani
(a.k.a. AT prikazy). Takze by to s u3g ovladacem mohlo fungovat.

Z Windows INF souboru taky vim, ze tohle fyzicke zarizeni je ve
skutecnosti bundle peti virtualnich zarizeni, proto ve vysledku tech pet
seriovych rozhrani. Microsoft nam k tomu uvadi:

> HPDevice9D1D0 = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE Diagnostic"
> HPwwan.DeviceDesc9D1D1      = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE Network Adapter"
> HPmodem9D1D2 = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE Modem"
> HPDevice9D1D3 = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE Application Interface"
> HPDevice9D1D4 = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE NMEA"

> HPDevice9E1D0 = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE Diagnostic"
> HPmodem9E1D1 = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE Modem"
> HPDevice9E1D2 = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE Application Interface"
> HPDevice9E1D3 = "HP lt4120 Snapdragon X5 LTE NMEA"

Takze podle toho jakou variantu modemu mas (to vendor_id/device_id jsi
nakonec neprozradil) to bude bud' cuaU0.2 nebo cuaU0.1

Ve skutecnosti by to nemelo byt slozite zjistit i bez pomoci od M$.
Proste se rychlosti 9600 a software flow control postupne pripojuj na
jednotlive seriaky. Ten, kde ti to na prikaz "AT" odpovi "OK" je
interface, ktery hledas.

Az ho najdes, rovnou si muzes overit na jake nejvyssi rychlosti je modem
ochoten komunkovat a jestli funguje i kdyz z software flow control
prejdes na hardware flow control (ctsrts).

Do ppp konfigurace uz bych pak zadaval jen jeden port, konkretni
overenou rychlost a overenou metodu flow control.

> Kazdopadne tohle je muj ppp.conf, tak mozna nekdo znalejsi najde zasadni
> chybu, kterou delam, profil je A1NET:

Ne bez LOGu.