System mi nenachazi zarizeni 2 (tezsi uvod do troubleshootingu detekce zarizeni).

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue May 12 10:30:27 CEST 2020

On 12.5.2020 9:27, Marek Soudny wrote:
> Mam v notebooku LTE modem, ktery system identifikuje, ale nepracuje s
> nim, nepriradi mu ovadac. Jelikoz nejsem programator, pridal jsem
> vendor_id/device_id do u3g kernel modulu

> uz se necitim tak "spinave".

Ono to je pekne prasacky reseni. Nikoliv pridat to tam, ale pridat to
tam "naslepo", aniz clovek overi, ze se to zarizeni opravdu ovlada tak,
jak ovladac predpoklada.

Mimochodem, reknes to vendor_id/device_id ?

> ten modem se teda stejne nepripoji

A uz to chces vzdat ? Zalezi o jake urovni mluvime, kdyz rikas "nepripoji".

Pokud "nepripoji" znamena, ze se s nim ovladaci nedari vubec pracovat,
tak s tim spis nic neudelame (ale nekdy to byva trivialni i v tomhle
pripade). Pokud ti to ale vytoci nebo se to dokonce spiskne, melo by to
byt spis snadny dotahnout.

> s PPP jsem naposledy delal ve fbsd 4 nebo 5

Ten protokol uz se nevyviji, od ty doby se nic nezmenilo.

Jestli to mas ve stavu, ze's schopen s protistranou vymenovat PPP
zpravy, tak to mas prakticky hotovo.

Jako vystrel naslepo - jestli pri komunikaci s modemem pouzivas
soft-flow-control, zkontroluj, ze mas v konfiguraci "set accmap 000a0000".

Jinak tam dej
"set log local cbcp ccp chat connect dns ipcp lcp lqm phase tun"
a posli log. Pokud je to takhe daleko, bude to spis jednoduchy. Ledaze
ne ;-)