pkg ako upratat chyby

Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sun Apr 19 17:43:40 CEST 2020

Dňa 19. 4. 2020 o 15:42 Dan Lukes napísal(a):

> Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) wrote on 19. 4. 2020 13:17:
>
> Pokdu pricinu neznas, je nutne vzit v uvahu i moznost, ze ti ho nekdu
> uspesne napadnul a modifikuje to tam binary (takze ma nejspis
> superuzivatelske opravneni).  Pak skutecne ma smysl uvazovat o
> kompletni reinstalaci (a pozor n obnovoani serveru ze zaloh, ktere
> mohou byt uz napadene take).

> Pokud se ale bavime o tomhle, tak to neni problem s checksumem, to
> jsou "jen" chybejici soubory.

Vdaka za nasmerovanie pri hladani zdroja problemov.  Uz som ho nasiel,
som to ja.
Na oboch serveroch pred niekolkymi danmi dozadu, som robil upgrade,
niečo odinštaloval niečo doinštaloval.
lenze som nieco prehliadol a security mail si precital poriadne az teraz
cez vikend, ked mam trocha casu.

xorgproto je na konci pkg zoznamu, je to posledna vec, ktoru mam zo
zoznamu nainstalovanu.
Je velmi pravdepodobne, že pocas tejto instalacie nieco zlyhalo.
Nevyse xorgproto fyzicky nepouzivam,  je to len vyziadana zavislost a
zrejme k jej pouzitiu nedoslo, preto nic nezlyhalo.

Takze su z toho dve otázky:

1. co som spravil zle, ako som to mal spravit dobre
Upgrade potov robim nasledovne:  # portsnap fetch # portsnap update  #
pkg upgrade
teraz pridam aj pkg check -s
Je este nieco co odporucate?

2. ako terajsi problem odstranit, myslim ten v pocitaci nie mna.
Standardne: odinstalovat cely strom zavislosti prikazom pkg delete
xorgproto-2019.2
a potom nainstalovat znova
Piratsky: skupirovat chybajúce subori z ineho stroja o rovnakej verzii
Je este  ina jednoducha moznost?

Jozef