Re: Doporučený způsob posílání notifikací submited krze SES

Jan Jurák yan.jurak at gmail.com
Sat Mar 28 18:18:38 CET 2020

Ahoj Radku,

Tady ten problém je už vyřen tím co navrhnul Vilém K, tj zpovozněním
postfix submission relay službou. Ale nechci nechat tůj email bez opdovědi
- zas tak často mi lidé nepíšou :)

Já jsem řešil kromě doručování mailu ze svého scriptu, ješte doručování
notifikace cronem, pak také mám joby v periodic a ještě jedním zdrojem.
Nelíbilo se mi, že musím kvůli každému jednomu mail senderovi dělat změny v
systému abych měl v headeru sender=gethostname.

Problém byl především v použitém /usr/libexec/dma, který používá hodně let
kvůli některým jeho dobrým vlastnostem, ale ukázal se jako kompletně
neodpovědný header rewriter - maily ztrácely *Sender uplně *nebo prostě dma
změnil hodnotu krom toho dost blbou.

Teď žádné změny na instancích nedělám, i ten dma jsem nechal jako sendera
ale tím že se ta všehochuť pošle na vzorný postfix relay server, který
pokud jde o header rewriting je skvělý a jeho rewrite Sender nemrví naopak
doplní lhostejno, zda mail vytvořil cron, periodic, můj script nebo
applikace a SES maily od něj slupne jako malinu prakticky s výchozím
nastavením (ok SASL auth jsem přidal) ale jinak default.

Měl jsem dma rád, ale halt jsem musel bolestně změnit názor - header mění
dost neodpovědně. Wietse má obrovské zkušenosti, zdá se že ví co si může a
taky má dovolit přepsat tak aby protistrany byla spokojená.

gmail co? na ten už jsem zapoměl :) ty notifikace potřebuju mít v poště ne
zamítnute ve frontě. AWS SES když už se teda zprovozní funguje naprosto
spolehlivě, nepřekvapuje žádnými poichybnými politikami, všechno se
doručuje, proto je asi tak přísný na vstupu hádám.

Pokud jde o návrhy nastavit pro doménu vlastní mail, tomu jsem se vyhnul
protože existuje nastavení pro aplikace s užovkama a MX má už jiný SMTP
server a na to já hrabat nechci a taky jsem nechtěl otravovat kvůli
notifikacím, které ve výsledku nikho nezajímají.

Regards
Jan Jurák