reparenting procesu po preruseni ssh spojeni

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Mar 12 16:45:18 CET 2020

Zil jsem v domeni, ze kdyz se prerusi SSH spojeni, tak proces, ktery byl
spusten uzivatelem skrz to SSH spojeni, se taky ukonci. Vzdy tomu tak
bylo. Ale ted u jednoho projektu pozoruju naprijemnou vec.
Jenkins, ktery se pouziva pro testovani a deployment, se pres SSH
pripoji na server, tam spusti nejaky PHP proces a ten ma dobehnout a
spojeni se pak ma normalne ukoncit. Ale za posledni 3 dny se nekolikrat
stalo, ze to SSH spojeni umrelo "v pulce prace" a pak tam zustal viset
ten PHP proces a kdybych ho nezabil, zustal by tam asi viset vecne.
Rodicem toho procesu se stal PID 1 (init).
Jak k tomu muze dojit?
A jak tomu zabranit?
Zrovna v tomhle pripade bych potreboval, aby ten proces taky umrel. I
kdyz mi neco naseptava, ze neni normalni ani to, ze tam ten proces
zustane bezet klidne 20 hodin a zere veskery CPU (tzn. je tam neco hodne
spatne)

# ps auxww | grep tester
devel    10484 100.0  0.4   49200   27196  -  Rs   14:12      133:34.16
php vendor/nette/tester/src/tester -C tests/ --temp=temp/

Pripadne v pstree to vypada takhle

  |-+= 46129 develi php vendor/nette/tester/src/tester -C tests/
--temp=temp/
  | |--- 46148 develi php -d register_argc_argv=on
/vol0/web/tests/VacationLeft/VacationLeftTest.php --method=testLeftDays
  | \--- 46152 develi php -d register_argc_argv=on
/vol0/web/tests/AppModelEmployees/EmployeesTest.php
--method=testGetEmployees

Mirek