Re: Doporučený způsob posílání notifikací submited krze SES

Jan Jurák yan.jurak at gmail.com
Mon Feb 24 10:28:51 CET 2020

Ahoj,

Dan Lukes wrote on 2020-02-24 9:07 AM:

> [...]
> ale to nebude tvuj pripad - kdyz's uz pouzival k odesilani Google ...

> A tak jako bych se snazil vyhnout zavislosti na cizich sluzbach,
> netahal bych do problemu dalsi nastroje, ktery budu muset udrzovat.
> Snazil bych se to primarne vyresit nastrojema, ktere jsou v zakladni
> instalaci.
>
> Vzhledem k tomu, ze v defaultni konfiguraci v systemu jede sedmail v
> rezimu "rozesilac", je to navic vlastne hotove. Tvuj vlastni rozesilac
> po tobe zadnou hlavicku "Sender: chtit nebude, takze si pro odeslani
Předně díky za promptní odpověď a názor. O sendmailu v OS vím, stejně
jako o solidní zaintegrovanosti. Vlastně jsem mu dal jeden pokus a
prolítnutí manu a článu v doc SESu jsem zkusil vygenerovat konfiguraci,
ale nebyl jsem úspěšný. Bylo to můj první pokus zprovoznít sendmail,
podědil jsem kdysi postfix a úkoly v této váhové kategorii řešil jím -
zkrátka rozumím mu jako koza petrželi. S postfixem jsem byl hotov za
deset minut. Kdyby se povedl sendmail bez démona, bylo by to ideální
řešení až na ten černomagický setup. Dám mu ještě pokus, když říkáš, že
umí header nastavit.

> [...]
>
> Pokud bys to delal jen proto abych mohl do emailu davat vlastni
> hlavicky nemela by byt zadna konfigurace potreba. Pokud proto, ze
> nechces mit bezet lokalni rozesilac, bylo by nutne sahnout do
> konfigurace sendmailu a naridit mu, at vsechno posila pres nejaky ten
> cizi SMTP server (coz ale pravdepodobne umis, hadam, ze takhle's to
> mel driv nasmerovane ke Googlu a ted k Amazonu).
>
> Jo, komplikace muze nastat pokud chces pri odesilani pouzivat FROM
> adresu takovou, ze si to rozesilat sam nemuzes "protoze SPF nebo DKIM"
> - to ale asi taky spis nebude ten pripad, kdyz;'s to do ted posilal

děkuju

--
Best Regards
Jan Jurák