GCC na FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 9 10:02:30 CEST 2019

Peter Rosa wrote on 9. 8. 2019 9:10:
> ked pridam USE_GCC=9 alebo USE_GCC=9+ do /etc/make.conf, kazdy pokus o
> kompilaciu konci:
>
> make: "/usr/ports/Mk/bsd.gcc.mk" line 152: Malformed conditional
> (${PORTNAME} == gcc)

No, to je dost divny, protoze USE_GCC by melo menit jen jaky se pouziva
kompilator pro preklad - ale tobe to pada uz na nesrozumitelnost
Makefile pro make

Ale nemam to ted cas hledat pricinu sam a navic tohle reseni je
problematicky uz z principu a tak s emi jedi byt cistou ztratou casu ho
zkouset uchodit.

Zmena ozkouseneho a portem pozadovaneho kompilatoru za nejaky jiny je
potencialnim zdrojem problemu. A mozne potize budou pro tebe obtizne
laditelny. Takze ja takovyhle zasah odhaduju na "vic problemu nadela nez
vyresi".

A kdyz uz, tak FAVORITE_COMPILER=gcc aby se gcc necpalo alespon tam, kde
je vyslovene nezadane. Ale ty chtes preci pouzivani gcc omezit, nikoli
maximalne rozsirit.

> Nepomohlo by skor pridat do make.conf DEFAULT_VERSIONS+=gcc=9.1.0 ?

Kdyz uz tak gcc=9 ne gcc=9.1.0 (to ti odmitne, protoze "nerozumim").
Ale nema to smysl, protoze prave gcc=9 je defaultni hodnota teto
defaultni hodnoty. Alespon v aktualni verzi stromu portu.

Tak me napada - a jsi si vubec jisty, ze se ty jine verze gcc vubec  k
necemu pouzivaji ? Jestli ono to neni tak, ze kdysi, kdyz byly
nejnovejsi verzi, tak s neci prisly, dneska, protoze v systemu jsou, tak
se aktualizuji, ale pro preklad niceho uz se nepouivaji ...

Co je takhle docela obycejne vsechny smazat ?