openvpn redirect default gw

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Wed Jun 5 07:46:14 CEST 2019

Ahoj,

Bavime se tady o openvpn v bridge mode ?

Nevim jak vy, ale ja si zvykl na routed mode, bridge mode me imho
omezuje (je pravda ze zase resi broadcast domain, ale nemuzeme mit
vsecko ze :-)).

U bridge mode napriklad u mikrotiku je jeden drobny detail, je potreba
aby interface na kterem bezi brana pro cely ten rozsah co je v siti kam
chces spadnout byl v proxy-arp rezimu, nebot je to jedna broadcast
domain, ale ty tam jdes "zvenci" i kdyz vypadas jako soucast site. Ale
to Milan na 100% vi.

Kazdopadne jestli se ti to na jedne strane takto projevuje a na druhe ne
tak bych nejdriv i tak kontroloval routing, ale na obou stranach, je
klidne mozny ze u toho na druhe strane ti to do tunelu jde jak ma,ale
nemusi fungovat zpetny smer...

ViK