file flags uarch

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun May 5 17:40:33 CEST 2019

Miroslav Lachman wrote on 5. 5. 2019 10:30:

> Aha, to je zajimave. Kazdy build pro aktualizaci delam na stroji se ZFS,
> tam na tech souborech (vysledek make installworld DESTDIR=/some/path)
> vidim uarch.

Jiste - ty soubory se zmenily, takze ZFS nastavilo atribut.

> Na stroji (s UFS), kde jsem aktualizaci nainstaloval skrz NFS primoutovany /usr/src a /usr/obj flagy uarch nevidim.

Ano - UFS samo flag nenastavuje a "install", ktery tam soubory dava to
taky nedela, takze kde by se tam nastaveny flag vzal ...

> Kdyz jsem tam ted dalsi aktualizaci kopiroval rsyncem s pouzitim --fileflags, tak se tam
> (na UFS) prenesly i flagy uarch.

Jasne - pokud to bylo ze zdroje, kde byly flagy nastavene, tak rsync s
-fileflags je prenese, takze jsou pak i v cili.

> Dokazal bys mi rict, kdy tam teda vznika ten uarch flag?

Kde je "tam" ? Popsal's tri situace a u kazde jsi v zasade napsal sam
odkud se flag vzal ...

> A pak me, ciste ze zvedavosti, zajima, jaka aplikace ten uarch flag vubec pouziva?

V zakladnim systemu zadna. Zrejem proto, ze v zakladnim systemu je
jediny archivacni program - dump - a ten pouziva pro zalohovani jinou
logiku a pro tenhle flag nepotrebuje.

tar, pokud vim, neumi s flagama pracovat vubec, ani an urovni "jen je
ulozit a pripadne obnovit".

Ale muze byt takova aplikace v portech, pripaden ho muze pouzivat
zalohovadlo, ktere si sam vytvoris.

> snapshot
>     set the snapshot flag (filesystems do not allow changing this flag)

Tento flag ma soubor, ktery vzniknul prikazem makesnap_ffs

Takto vznikly soubor ma nektere systemem rozpoznavane specialni
vlastnosti - z principu neni zapisovatelny, nezabira skutecne misto na
disku (takze se mj. nepocita do quoty), pri vytvareni SNAPu se tento
soubor neSNAPuje.

> uoffline, offline
>     set the offline file    attribute (owner or super-user only)

Lze nastavit na UFS a TMPFS. Na Windows a CIFS kopiruje jejich flag
FILE_ATTRIBUTE_OFFLINE. Neni systemem nijak vyuzivan (tzn. jeho vyuziti
je vec aplikaci). Predpokladane vyuziti - k oznacovani souboru podobnych
vlastnosti jako maji OFFLINE soubory na WIndows.

> usparse, sparse
>     set the sparse file attribute (owner    or super-user only)

Lze nastavit na UFS a TMPFS. Na Windows kopiruje jejich flag
FILE_ATTRIBUTE_SPARSE_FILE. Neni systemem nijak vyuzivan (tzn. jeho
vyuziti je vec aplikaci). Predpokladane vyuziti - k oznacovani sparse
souboru.